گفت‌وگوی تلفنی پامپئو و عبدالمهدی درباره حملات به التاجی


گفت‌وگوی تلفنی پامپئو و عبدالمهدی درباره حملات به التاجی

وزیر امور خارجه آمریکا با نخست وزیر پیش‌برد امور عراق در باره حملات راکتی اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تحولات اخیر عراق و حملات راکتی به پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند، با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیش‌برد امور عراق گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه (۲۷ اسفند) گفت که پامپئو دیروز دوشنبه در مورد حملات راکتی به پایگاه التاجی گفت‌وگو کرده و تأکید کرده است که دولت عراق باید از افراد ائتلاف آمریکا حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

ان‌بی‌سی: آمریکا شماری از نیروهایش را از عراق خارج می‌کند

«عصبة الثائرین» مسئولیت حمله به التاجی را برعهده گرفت

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از عبدالمهدی خواست گروه‌های مسلح مسئول حملات اخیر را شناسایی و محاکمه کند. پامپئو گفت که آمریکا هرگز با این حملات و تهدیدات مماشات نخواهد کرد و همه اقدامات لازم برای دفاع از خود را اتخاذ خواهد کرد.

هفته گذشته پایگاه هوایی التاجی واقع در ۸۵ کیلومتری پایتخت عراق دوبار هدف حملات راکتی (کاتیوشا) قرار گرفت که بر اثر آن سه نظامی (دو آمریکایی و یک انگلیس) کشته و شماری نیز زخمی شدند. آمریکا به تلافی این حملات و با متهم کردن نیروهای مقاومت عراق (الحشد الشعبی و گردان‌های حزب‌الله)، مواضع آن‌ها را هدف قرار داد و شماری را شهید و زخمی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو