کرونا در کشورهای مختلف جهان


کرونا در کشورهای مختلف جهان

فرماندار دموکرات ایالت نیویورک از ناتوانی بیمارستان های نیویورک به موارد رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، آخرین اطلاعات در خصوص شیوع ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن در حوزه های مختلف به شرح زیر است:
آمریکا
آمریکا
مقامات سان فرانسیسکو در این شهر و حومه آن محدودیت تردد اعلام کردند
به گزاش شبکه ان بی سی به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا مقامات شهر سانفرانسیسکو و منطقه خلیج سان ‌فرانسیسکو، در این منطقه محدودیت تردد اعلام کردند. مقامات از مردم خواسته اند جز در موارد ضروی از منازل خود خارج نشوند.
بیمارستان های نیویورک، توان پاسخگویی به بیماران کرونایی را ندارند
به گزارش یو اس نیوز، آندرو کومو فرماندار دموکرات ایالت نیویورک با انتقاد از سیاست های دولت ترامپ در زمینه مقابله با ویروس کرونا، گفت: بیمارستان ها توانایی رسیدگی به موارد رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا را ندارند.
پنس: بخش درمان آمریکا آرامش ندارد
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری به نقل از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور و وزیر خزانه داری اعلام کرد, کارشناسان بخش درمانی کشور آرامش ندارند تا مردم احساس امنیت کنند.
ترامپ: یگان مهندسی ارتش برای کمک های اضطراری وارد عمل شده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد با هدف مهار شیوع ویروس کرونا, با یگان مهندسی ارتش جهت کمک رسانی اضطراری همکاری می کنیم. ترامپ گفت: از مردم آمریکا می خواهیم رفت و آمد و سفرها را محدود کنند.
وی، همچنین نیویورک را کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا دانست و گفت: برای مقابله با این ویروس با حزب دموکرات هماهنگی می کنیم.
ترامپ گفت: ویروس از چین آمده است اما اظهارات یکی از مقامات این کشور مبنی بر اینکه ارتش آمریکا این ویروس را وارد چین کرد چندان برای من تعجب آور نبود. چین نیازهای دارویی ما را تامین می کند ولی ما در پی داروهای جایگزین هستیم.
منوچین: شرایط کنونی بدتر از یازده سپتامبر است
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خزانه داری آمریکا در واکنش به درخواست کمک مالی خطوط هوایی از دولت آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا، گفت: این شرابط بدتر از ۱۱ سپتامبر است.
استیو منوچین اوضاع اقتصادی بخش صنعت حمل و نقل هوایی آمریکا را به علت شیوع کرونا بدتر از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر دانست.
وزیر خزانه داری آمریکا همچنین, اعلام کرد, مرگ و میر در میان کهنسالان و کسانی که با اختلالات و مشکلاتی مواجه هستند بسیار بالاست.
ترامپ بر گسترش فعالیت سازمان های بهداشتی و ارائه خدمات از راه دور تاکید کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر گسترش فعالیت سازمان ها و نهادهای بهداشتی و ارائه خدمات از راه دور به مردم تاکید کرد و گفت چنین اقدامی سابقه نداشته است.
خبرگزاری فرانسه نیز در خبری اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر استفاده از نام" ویروس کرونای چینی" را عبارتی کاملا صحیح دانست.
هائیتی
هائیتی فقط پروازهای کوبا و آمریکا را می پذیرد
در پی اعمال محدودیت‌های سفر در هائیتی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دولت این کشور امروز اعلام کرد: فقط پرواز‌های برخاسته از کوبا و آمریکا می‌توانند در این کشور فرود بیایند.
به گزارش پایگاه خبری پرنس لاتینای کوبا، وزارت کار‌های عمومی، حمل و نقل و ارتباطات هائیتی بر تعلیق کلیه پرواز‌های خارجی تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و افزود: پرواز‌های دو کشور یادشده، از این مورد مستثنی هستند. البته در خصوص پرواز‌های کوبا فقط شهروندان کوبایی و هائیتیایی می‌توانند از این پرواز‌ها استفاده کنند. این اقدامات، بخشی از تصمیم‌های دولتی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور اجرایی شده است؛ هر چند تا کنون مورد مثبتی از ابتلا به ویروس در هائیتی شناسایی نشده است. پیشتر، مقامات این کشور از افتتاح "مرکز اطلاع رسانی درباره کووید-۱۹" خبر داده بودند.
این مرکز، مسئول پاسخگویی به مردم در خصوص این بیماری جدید است و به ارائه توصیه‌های سلامتی و مقابله با اخبار جعلی می‌پردازد. همچنین دو شماره تلفن در اختیار عموم قرار گرفته است تا بتوانند سوالات خود را با نیرو‌های آموزش دیده مطرح کنند. علاوه بر این، پرواز‌های ورودی از و خروجی به اروپا، کانادا و آمریکای لاتین که شامل جمهوری دومینیکن (تن‌ها همسایه این کشور که با آن مرز زمینی دارد) که در آن ۲۱ مورد ابتلا و ۱ مورد فوت ناشی از کرونا وجود داشته است، به تعلیق درآمده اند. جمعه گذشته، فدراسیون ملی شهردار‌های هائیتی، پویشی ارتباطی به راه انداخت تا به مردم در خصوص خطر‌های ویروس کرونای جدید هشدار دهد. این ویروس تاکنون، جان بیش از ۷ هزار نفر را در جهان گرفته و حدود ۵۰۰ مورد از این مرگ و میر‌ها در آمریکای لاتین رخ داده است.
برزیل
برزیل نخستین مورد مرگ بر اثر این بیماری را تایید کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا، برزیل روز سه شنبه نخستین مورد مرگ بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد.
این در حالی است که برزیل برای گسترش این بیماری آماده می‌شود.
مقامات بهداشتی ایالت سائو پائولو در بیانیه‌ای از نخستین مرگ در ارتباط با شیوع این ویروس خبر دادند. از سوی دیگر، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز سه شنبه برای دومین بار تحت آزمایش ویروس کرونا قرار گرفت. این آزمایش پس از آن انجام شد که در روز‌های اخیر مشخص شد بولسونارو با شماری از افراد تماس داشته که هم اکنون معلوم شده است به این بیماری مبتلا شده اند.
دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد نتایج آزمایش بولسونارو احتمالا امروز منتشر خواهد شد. برزیل تاکنون ۲۳۴ مورد ابتلا به این ویروس جدید را در این کشور تایید کرده، که بیشتر این موارد مربوط به سائوپائولو و ریو دو ژانیرو است.
اروپا
مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) یک سال به تعویق افتاد
نهاد حاکم بر مسابقات فوتبال اروپا روز سه شنبه با اتخاذ تصمیمی سخت که روز به روز گریزناپذیرتر می‌شد، بازی‌های جام ملت‌های اروپا را به مدت یک سال به تعویق انداخت.
به گزارش اسوشیتدپرس از ژنو، در چارچوب تغییری اساسی در تقویم بین المللی مسابقات فوتبال به علت شیوع ویروس کرونا، یورو ۲۰۲۰ به یورو ۲۰۲۱ تبدیل شد.
الکساندر چفرین، رئیس یوفا، اعلام کرد شیوع این ویروس در حال حاضر "باعث می‌شود فوتبال و کل زندگی در اروپا کاملا غیرممکن شود".
این مسابقات که قرار بود دوازدهم ماه ژوئن (۲۳ خرداد) در رم آغاز شود، سال آینده میلادی (۲۰۲۱) از یازدهم ماه ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) تا یازدهم ماه ژوئیه (۲۰ تیر ۱۴۰۰) در همان ۱۲ کشور میزبان برگزار خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که این بحران در زمینه سلامت عمومی احتمالا چه زمانی فروکش خواهد کرد تا مسابقات فوتبال اروپا از سر گرفته شود.
کمیته اجرایی یوفا این تصمیم را پس از کنفرانس ویدیویی با ۵۵ فدراسیون کشور‌های عضو اتخاذ کرد.
چفرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: "جابجایی یورو ۲۰۲۰ هزینه سنگینی برای یوفا دارد".
تصمیم روز سه شنبه پس از گفتگو‌های فشرده با فدراسیون‌های ۵۵ کشور عضو یوفا و مدیران باشگاه‌های فوتبال اروپا اتخاذ شد.
کمیسیون اروپا در مواجهه با کرونا از پیمان سبز اروپا صرف نظر نمی‌کند
پس از آنکه نخست وزیر جمهوری چک از کمیسیون اروپا خواست پیمان سبز آب و هوا را کنار بگذارد تا بر روی همه گیری ویروس کرونا متمرکز شود، کمیسیون اروپا روز سه شنبه اطمینان داد این نهاد به کار خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در چارچوب پیمان سبز اروپا ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ویویان لونلا یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا در نشست خبری روزانه در بروکسل گفت: بدیهی است که همه ما در اینجا آنچه را که به شیوع ویروس کرونا مربوط است، ساعت به ساعت و روز به روز دنبال می‌کنیم. اما همزمان، کار طولانی مدت بر روی پیمان سبز به موازات آن ادامه دارد و همچنان برای ما در اولویت محسوب می‌شود. آندره بابیس، نخست وزیر جمهوری چک، روز دوشنبه گفت: اروپا در حال حاضر باید پیمان سبز را فراموش کند تا بر جنگ علیه همه گیری ویروس کرونا متمرکز شود. جمهوری چک، بخش عمده انرژی خود را از طریق تاسیسات هسته‌ای و زغال سنگ تامین می‌کند.
منبعی در کمیسیون اروپا اعلام کرد: اگرچه توجه اصلی ما بر مبارزه فوری با کویود ۱۹ است، اما کار ما برای تحقق پیمان سبز هم ادامه دارد. بحران آب و هوایی همچنان یک واقعیت است و نیازمند توجه و تلاش‌های مداوم ماست. این یکی از عللی است که ما قانون آب و هوا را پیشنهاد کردیم تا به این ترتیب مانع از آن شویم که اقدام آب و هوا به عنوان یک ماموریت نسلی، تحت تاثیر چالش‌های پرفشار و فوری از مسیر خود منحرف شود. برای مثال انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، راهبرد تا سال ۲۰۳۰ از مزرعه تا روی میز در مورد زنجیره غذایی و تنوع زیستی مطرح شود.
بسیاری از منابع دیپلماتیک اروپایی اعلام کردند در این زمینه مسئله انتخاب، مطرح نیست. قابل درک است که از شدت فعالیت‌های مرتبط با پیمان سبز مانند بسیاری از برنامه‌های راهبردی دیگر کاسته شده است. زیرا اتحادیه اروپا و جهان با چالشی فوری‌تر یعنی ویروس کرونا رو به روست. البته توجهات و منابع باید طبقه بندی شوند. با این حال منطق و لزوم پیشبرد اهدف همسو با پیمان سبز از بین نرفته است. یک منبع اروپایی دیگر اعلام کرد: ما نمی‌توانیم در مواجهه با چالش‌هایی که انتظارش نمی‌رفت فعالیت‌های کشور‌های عضو و اتحادیه اروپا در خصوص سیاست‌های طولانی مدت، مانند پیمان سبز را کنار بگذاریم.
ایتالیا
۳۱ هزار مبتلا به کرونا در ایتالیا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، ستاد حوادث غیرمترقبه ایتالیا با ارائه آمار جدید، اعلام کرد: شمار افرادی که در این کشور تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند به ۳۱۵۰۶ نفر رسید.
بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۵ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند. هم اکنون شمار قربانیان به ۲۵۰۳ نفر و شمار افرادی که بهبود یافته اند نیز ۲۹۴۱ نفر رسیده است.
گزارش اختصاصی صدا و سیما از رم: خانه نشینی تنها راه برای مقابله با شیوع کرونا در ایتالیا
آلمان
هتل ها در آلمان تبدیل به بیمارستان می شوند
دولت آلمان اعلام کرد: هتل ها و سالن های برگزاری مراسم ، برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا ، به بیمارستان تبدیل می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین با توجه به توقف هرگونه فعالیت گردشگردی و به صفر رسیدن درآمد شاغلان و نهادهای مربوط به این صنعت، دولت آلمان اعلام کرد صاحبان هتل ها و سالنهای برگزاری مراسم می توانند برای تبدیل این فضاها به بیمارستان اعلام آمادگی کنند.
اتریش
وزیر بهداشت اتریش: با سخت‌ترین بحران سلامتی دهه‌های گذشته روبرو هستیم
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از وین، وزیر بهداشت اتریش گفت: اکنون با سخت‌ترین بحران سلامتی دهه‌های گذشته روبرو هستیم و هر اتریشی که از کشور‌های اروپایی وارد کشور می‌شود باید دو هفته در قرنطینه بسر ببرد.
رودلف انشوبر افزود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا به یک هزارو ۳۳۲ نفر رسیده است. همچنین سه نفر براثر ابتلای به این ویروس فوت کردند.
وزیر بهداشت اتریش امروز در یک نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر کشور در وین گفت: اروپا به علت آمار مبتلایان اکنون به کانون اصلی ویروس کرونا مبتلا شده است. به ویژه تحولات ویروس کرونا در ایتالیا؛ اسپانیا؛ سوییس و فرانسه نگران کننده است.
وزیر بهداشت اتریش افزود که با تدابیر اتخاذ شده موفق شده ایم از ابتلای افراد ۶۰ سال به بالا از ویروس کرونا جلوگیری کنیم.
اکنون در اتریش سنین بین سی و پنج و پنجاه و پنج ساله به این ویروس مبتلا می‌شوند. همه تلاش ما این است که از ابتلای افراد جدیدی به این ویروس جلوگیری کنیم.
نهامر وزیر کشور اتریش هم در این نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات اتخاذ شده اکنون نتایج خود را نشان می‌دهد گفت: اکنون ۹۵ درصد از دانش آموزان در مدارس حضور ندارند و ۷۰ درصد از مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی‌کنند و پلیس حضور بسیار خوبی در سطح خیابان‌ها دارد.
سازمان ملل در وین اعلام کرد یکی از افرادی که در این سازمان بعنوان نظافتچی کار می کرد نیز به ویروس کرونا مبتلا شده است. واحد اطلاع رسانی سازمان ملل در وین عصر امروز سه شنبه اعلام کرد یکی از نیرو‌های بخش نظافت سازمان ملل که ابتدا گمان شده بود به آنفولانزا مبتلا شده است اکنون با انجام آزمایش تست کرونا مشخص شد که وی نیز کرونا دارد.
فرانسه
گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس درباره منع آمد و شد در فرانسه:
انگلیس
شمار جان باختگان از ویروس کرونا در انگلیس به ۷۱ نفر رسید
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیس نوشتند وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد تا سه شنبه، ۷۱ نفر از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در انگلیس جان باخته اند و ۱۹۵۰ نفر نیز به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلایند.
به گزارش این رسانه ها، در پی اعلام تصمیم‌های دولت، پلیس انگلیس قادر خواهد بود تا افرادی را که مشکوک به داشتن بیماری کووید ۱۹ به نظر می‌رسند، با زور قرنطینه کند و اگر افراد تمرد کنند، با زندان و جریمه یک هزار پوندی، مجازات خواهند شد.
دولت انگلیس از شهروندان این کشور خواسته است از سفر‌های غیر ضروری به خارج، دست بردارند، دست هایشان را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویند، به محل‌های تجمع غیرضروری نروند، در صورت بروز نشانگان بیماری در یکی از اعضای خانواده، همه اعضای خانواده به مدت ۱۴ روز خود را در منزل قرنطینه کنند، شاغلان در صورت امکان از خانه دور کاری کنند و بیشتر مراقب افراد کهنسال و بیمار باشند.
روزنامه دیلی میل به نقل از پاتریک والانس، مشاور علمی دولت انگلیس نوشت احتمالا ۵۵ هزار نفر تاکنون در این کشور، به ویروس کرونا آلوده شده اند.
این در حالی است که مردم انگلیس از آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور با کمبود شدید صابون و مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی همچون دستمال توالت، دستمال کاغذی و دستکش مواجه شده اند.
گزارش اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما از لندن: خطرناک‌تر از ویروس کرونا
تضمین وام ۳۳۰ میلیارد پوندی انگلیس به شرکت‌های این کشور
خبرگزاری فرانسه در خبری به نقل از وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد: لندن به شرکت‌هایی که از بر اثر ویروس کرونا دچار زیان شدند تا سقف ۳۳۰ میلیارد پوند وام تضمینی می‌دهد.
تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به ۷۱ مورد رسید
دیلی میل افزود: با مرگ فردی ۴۵ ساله به عنوان جوان‌ترین قربانی ویروس کرونا در انگلیس، تعداد تلفات ناشی از این ویروس به ۷۱ مورد افزایش یافت و با اضافه شدن ۴۰۷ بیمار کرونایی جدید در انگلستان، تعداد مبتلایان در این کشور به ۱۹۵۰ مورد رسید.
بلغارستان
بلغارستان هر گونه سفر داخلی و خارجی را ممنوع اعلام کرد
بلغارستان روز سه شنبه در چارچوب تلاش‌ها برای مهار شیوع ویروس کرونا، همه سفر‌های داخلی و خارجی را تا سیزدهم ماه آوریل (۲۵ فروردین) ممنوع کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از صوفیه، بلغارستان، که ۸۱ مورد ابتلا به این ویروس جدید و دو مورد مرگ بر اثر این بیماری را تایید کرده است، پیشتر وضع اضطراری اعلام کرده و دستور داده بود مدارس، رستوران‌ها و بسیاری از مغازه‌ها بسته شوند.
این ممنوعیت موقت تعطیلات، ضربه اقتصادی سنگین دیگری به بلغارستان وارد می‌کند، که فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا واقع در منطقه بالکان است و برای حدود هشت درصد تولید اقتصادی خود به گردشگری وابسته است.
نیکولینا آنگلکووا وزیر گردشگری بلغارستان با اعلام این محدودیت ها، گفت غیرمسئولانه است که مردم در جریان این بحران، برای تعطیلات سفر کنند.
وی افزود: "برای من به عنوان وزیر گردشگری خیلی سخت است که این را بگویم، ولی این مسئله برای سلامت مردم خیلی مهم است".
بلغارستان پیش از این اعلام کرده بود ورود اتباع ۱۵ کشور را از روز چهارشنبه ممنوع خواهد کرد.
آسیا
اردن
آمار مبتلایان در ادن از ۴۰ نفر رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد، وزارت بهداشت اردن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۴۰ نفر اعلام کرد.
عربستان
آمار مبتلایان در عربستان از ۱۷۰ نفر گذشت
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری به نقل از وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد، با ابتلا ۳۸ مورد جدید، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان به ۱۷۱ نفر رسیده است.
لبنان
وزارت بهداشت از درمان دو نفر دیگر از مبتلا به ویروس کرونا خبر داد
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: دو نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا درمان شدند.
وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه ای تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: شمار بهبود یافتگان تا امروز سه نفر است سه شهروند نیز تاکنون جان سپردند.
سوریه
وزارت خارجه سوریه: توطئه ها علیه ملت سوریه شکست خورده است
همزمان با نهمین سالگرد جنگ در سوریه، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: با وجود فشارهای سیاسی، تحریم های اقتصادی و سیاه نمایی رسانه ای، توطئه ها علیه سوریه شکست خورده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای افزود: مواضع خصمانه کشورهای حامی گروه های تروریستی یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان علیه سوریه شگفت برانگیز نیست، چزا که این کشورها در جنگ علیه سوریه به اهدافشان نرسیدند.
در این بیانیه آمده است: جنگ علیه سوریه بخشی از سناریوی کشورهای استعمارگر قدیم است تا دوباره سلطه و هیمنه خود را بر جهان تحمیل کنند.
وزارت امور خارجه سوریه در ادامه، گریه دروغین و مواضع منافقانه این کشورها را در خصوص حقوق بشر در سوریه تقبیح کرد و یادآور شد، کسانی که دستانشان به خون شهروندان بی گناه سوری آغشته است، نمی توانند خود را مدعی دفاع از حقوق آنها مطرح کند.
بر اساس اعلام وزارت خارجه سوریه، مدعیان دلسوزی برای مردم سوریه، تحریم های ظالمانه علیه مردم این کشور را به پایان ببرند.
در این بیانیه آمده است، جنگ جهانی نیابتی تروریستها علیه سوریه که منجر به آواره شدن میلیونها شهروند سوری شد، نقض آشکار حاکمیت ملی، دخالتی آشکار در امور داخلی و نقض آشکار حقوق بین الملل است.
سختگیری دولت سوریه برای مقابله با ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، وزارت بهداشت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با هدف پیشگیری از همه گیر شدن ویروس کرونا، دولت تصمیم گرفت همه مراکز خدمات اداری و استانداری‌ها را در سوریه تعطیل کند.
با دستور جدید دولت سوریه همچنین، در‌های همه بوستان‌های عمومی، تفریحگاه‌ها، سینماها، آمفی تئاتر‌ها از فردا بسته می‌شود. همچنین تالار‌های اجتماعات، باشگاه‌های ورزشی، تالار‌های سرگرمی کودکان و کافی نت‌ها نیز تعطیل شدند. غذاخوری‌ها در مراکز خرید و همچنین رستوران‌های زیرمجموعه هتل‌ها هم تعطیل شدند.
وزارت بهداشت سوریه باردیگر در این بیانیه اعلام کرد که بیماری کووید- ۱۹ در سوریه تا به امروز مشاهده نشده است. ۱۳۴ مسافر سوری که از سفر خارج بازگشته اند ۱۴ روز در قرنطینه بسر خواهند برد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت: بیماری کووید - ۱۹ در سوریه مشاهده نشده است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: تاکنون بیماری کووید - ۱۹ در سوریه مشاهده نشده است.
نعمه سعید در اظهاراتی که به صورت مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت افزود: گروه های متخصص پزشکی به نمایندگی از این سازمان به مناطق مختلف سوریه شامل مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و همچنین مناطق دیگری که در تسلط گروه های مسلح قرار دارد سرکشی کرده اند و آزمایش های صورت گرفته در آن مناطق از مشاهده نشدن ویروس کرونا حکایت دارد.
نعمه سعید که یک پزشک عراقی است، اقدامات پیشگیرانه دولت سوریه را در خصوص ویروس کرونا ستایش کرد. دولت سوریه امروز اعلام کرد: همه رستورانهای و مراکز سرگرمی کودکان و نیز باشگاه های ورزشی تعطیل شدند‌.
بر پایه این گزارش، در سطح شهر نیز میان مردم شایع شده که دولت به سمت قرنطینه شهرهای بزرگ پیش می رود. شایعه ها در حالی شدت گرفته که گفته می شود، چهار بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در سوریه جان باخته اند. اما منابع آگاه می گویند، این بیماران که به ترتیب در شهرهای درعا، دمشق و دیر الزور بودند، مبتلا به بیماری ذات الریه هستند. دولت هنوز خبر رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.
آفریقا
مصر
شمار فوت شدگان کرونا در مصر به ۶ نفر رسید
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از قاهره، با فوت دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا شمار افرادی که تاکنون بر اثر این ویروس در مصر جان باخته اند به شش نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد امروز ۳۰ مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ در این کشور ثبت شد که همگی شهروندان مصری هستند. به این ترتیب، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ تا بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۷ مارس به ۱۹۶ مورد رسید که ۲۶ نفر از آن‌ها درمان شدند. افرادی که امروز فوت کردند یک زن ۷۸ ساله ایتالیایی و یک مرد ۷۰ ساله مصری بودند.
مصر، مجوز خبرنگار گاردین را لغو کرد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از قاهره، کمیسیون عمومی نظارت بر رسانه‌های خارجی در مصر، مجوز خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین را به علت انتشار گزارش درباره تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور باطل کرد.
این کمیسیون همچنین به خبرنگار نیویورک تایمز درباره برخی مطالبی که درباره مصر منتشر می‌کند تذکر داد. این کمیسیون، خبرنگاران این دو روزنامه را به دروغ پردازی و انتشار اخبار جعلی درباره تعداد مبتلایان به کرونا در مصر که موجب ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان می‌شود متهم و اعلام کرد آن‌ها قوانین کار روزنامه نگاری شناخته شده در مصر و جهان را نقض کرده اند.
کمیسیون نظارت بر رسانه‌های خارجی مصر همچنین از روزنامه گاردین خواست برای انتشار این گزارش که پر از خطا‌های حرفه‌ای است به طور رسمی عذرخواهی کند. گاردین در گزارشی که دو روز پیش منتشر کرد تعداد مبتلایان به کرونا در مصر را بیش از ۱۹ هزار نفر برشمرد در حالی که مقامات رسمی مصر آمار مبتلایان را تا کنون ۱۵۰ نفر اعلام کرده اند.
تعطیلی سینماها در مصر
مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر دستور تعطیلی سینما‌ها و سالن‌های تئاتر را تا اطلاع بعدی صادر کرد. پیش از این، غرفه صنعت سینما، فعالیت سینما‌ها را ۷۵% کاهش داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید