25 قطعه پرنده باکلان از نمکزارهای بختگان نجات یافتند


25 قطعه پرنده باکلان از نمکزارهای بختگان نجات یافتند

شیراز - ایرنا-  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان فارس گفت: 25 قطعه پرنده «باکلان» که در حاشیه یکی از جزایر تالاب بختگان در نمک‌زارهای دریاچه گیر افتاده بودند نجات یافتند.

علی اکبر صفایی روز چهارشنبه اعلام کرد:این تعداد پرنده باکلان به دلیل تبلور نمک بر روی بالهایشان و گرسنگی زمین گیر شده بودند و با رعایت کامل دستورالعمل های مواجهه با حیات وحش در اسرع وقت توسط محیط بانان زنده گیری شدند.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استهبان و بختگان بعد از نجات این پرندگان ، از آنها نمونه گیری کرئند و توسط دامپزشک با تایید نداشتن علایم خاصی از بیماری به محیط‌بانی انتقال یافتند ،محیط بانان باکلان ها را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت‌شان در آبگیر طبیعی آب شیرین این شهرستان رهاسازی و اقدام به تغذیه دستی آنان کردند.

وی گفت : این پرندگان در مسیر مهاجرت ، تالاب شور بختگان را برای استراحت انتخاب کرده اند و به دلیل نبود غذا و کریستاله شدن نمک روی بال هایشان توان پرواز را از دست داده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان فارس در ادامه گفت: ویروس کرونا فعالیت محیط بانان را متوقف نکرده و به رغم شیوع بیماری با رعایت اصول ایمنی کماکان گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت ادامه دارد.

«باکلان» در کرانه‌های دریاها، خورها، دریاچه‌های کرانه‌ای و آب‌های داخلی زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان می‌سازد؛ این پرونده در ایران طی زمستان‌ به فراوانی دیده می‌شود و در استان‌های شمالی و استان فارس نیز تولید مثل می‌کند.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !