مراسم تحویل سال در مکان‌های عمومی قرچک برگزار نمی‌شود


مراسم تحویل سال در مکان‌های عمومی قرچک برگزار نمی‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماع مردمی، مراسم تحویل سال 1399 خورشیدی در هیچ مکان عمومی این شهرستان برگزار نخواهد شد.

بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ازآنجاکه سلامتی و حفظ جان آحاد مردم، مهم‌ترین وظیفه مسئولان و وظیفه اجتماعی عموم مردم است، تمامی مراسم مربوط با تحویل سال جدید در اماکن عمومی از قبیل بقاع متبرکه و امام‌زاده‌ها، مساجد، فضاهای عمومی از قبیل پارک‌ها و بوستان‌ها و... برگزار نمی‌شود.

وی افزود: همچنین با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، درب تمامی اماکن و بقاع متبرکه از جمله امامزاده بی‌بی زبیده زیباشهر، امامزاده ابراهیم ولی آباد و امامزاده عبدالله داودآباد که قبور اموات نیز در آن واقع شده، بسته شده و مراسم شب‌جمعه آخر سال و زیارت قبور درگذشتگان برگزار نمی‌شود.

فرماندار قرچک گفت: پیشگیری‌های عمومی در کنار عمل کردن مردم به توصیه‌های بهداشتی مسئولان امر، نقش مهمی در ریشه کنی هرچه سریع‌تر این ویروس و بیماری منحوس از ایران خواهد شد.

خطیبی تصریح کرد: مسئولان شهرستان قرچک از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، با بسیج تمامی امکانات نسبت به ضدعفونی کردن معابر اصلی، مبلمان شهری، ورودی ادارات، نهادها و بانک‌ها اقدام کرده و از تجمعاتی نظیر برگزاری مراسم ترحیم، جشن‌های ازدواج و برپایی بازارهای روز جلوگیری کرد.

فرماندار قرچک تأکید کرد: در روزهای منتهی به پایان سال، همراهی مردم می‌تواند مسئولان را در دست‌یابی به هدف ریشه‌کنی ویروس کرونا یاری رسانده و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان را به نتیجه مطلوب برساند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمیعت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

بر اساس اعلام علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت