فقط آیفون 12 پرو و پرو مکس با دوربین ToF عرضه می‌شوند


فقط آیفون 12 پرو و پرو مکس با دوربین ToF عرضه می‌شوند

بر اساس بررسی های صورت گرفته روی کدهای نسخه افشا شده از iOS 14، بنظر میرسد شرکت اپل صرفا برای آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از دوربین مدت پرواز یا ToF استفاده خواهد کرد. در این کدها، از گوشی های ذکر شده بعنوان D5X یاد شده که این مسئله به سری آیفون ۱۲ اشاره دارد چون در iOS 13 هم سری آیفون های ۲۰۱۹ بعنوان D4X مطرح شده بودند.

این موضوع که آیفون ۱۲ فاقد حسگر سه بعدی است از مدتها قبل مطرح شده ولی اکنون با قاطعیّت بیشتری می توانیم در مورد آن صحبت کنیم. سنسور مدت پرواز علاوه بر بهبود کیفیت حالت پرتره، میتواند امکانات مربوط به اپلیکیشن های واقعیت افزوده را بهبود ببخشد. فعلا ، آیفون با کنار هم قرار دادن اطلاعات دوربین اصلی و تله فوتو برای اندازه گیری عمق استفاده می کند که با وجود حسگر ToF دیگر نیازی به این کار نیست. این چنین سنسورهایی با بهره گیری از فرستنده میتوانند هزاران نقطه نامرئی را بر محیط بتابانند و با این کار مدل سه بعدی از محیط اطراف خود ایجاد کنند.

فقط آیفون 12 پرو و پرو مکس با دوربین ToF عرضه می‌شوند

در آخر، کدهای iOS 14 نشان میدهند که آیفون ۹ صرفا یک دوربین اصلی خواهد داشت و حین تصویربرداری قادر به ضبط صدای استریو خواهد بود. آیفون ۹ قرار است به عنوان جانشین آیفون اس ای معرفی شود که از بدنه شبیه آیفون ۸ بهره می برد و به همین خاطر شاهد نمایشگر ۴.۷ اینچی و تاچ آی دی خواهیم بود ولی نباید وجود تراشه قدرتمند A13 را از قلم بیندازیم. در ابتدا گفته می شد آیفون ۹ در انتهای ماه جاری معرفی خواهد شد ولی به علت شیوع ویروس کرونا (corona) ، رونمایی از آن به تاریخ نامعلومی موکول شده است.

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق