پزشکانی که این روزها خیرخواهانه خدمت می‌کنند


پزشکانی که این روزها خیرخواهانه خدمت می‌کنند

شهرکرد-ایرنا-برخی از پزشکان و کادر درمانی در دوران شیوع ویروس جدید کرونا کووید 19 برای مقابله با شیوع کرونا و حفظ جان مردم ،نقش عملیاتی بر عهده دارند و پزشکان دیگری که در این بحران، نقش عملیاتی برعهده ندارند، به دنبال خدمت‌رسانی به مردم به شکل دیگر هستند.

در این بین برخی از پزشکان که با آغاز تعطیلات نوروزی، مطب‌ها نیز تعطیل شده است به جای رفتن به سفر اقدام به خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند.

از جمله این پزشکان، یک دندانپزشک ساکن شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری است، که در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، در راستای خدمت‌رسانی به مردم پیشگام شده است و در زمینه آموزش جلوگیری از کرونا را انجام می‌دهد.

دکتر غلامرضا باهوش دندانپزشک ساکن در شهر لردگان از ابتدای اسفندماه تاکنون با شیوع ویروس کرونا، با پیوستن به قرارگاه مدافعان سلامت شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا به خدمات‌رسانی به مردم منطقه مشغول شده است.

وی، در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نارسایی‌ها و محرومیت‌های منطقه و نیاز به امکانات و تجهیزات لازم برای محافظت از مردم در برابر ویروس کرونا، قرارگاه مردمی مدافعان سلامت را تشکیل دادیم تا از این طریق بتوان بخشی از فشار حاکم بر کادر درمان را کم کنیم.

باهوش ادامه داد: با کمک و همراهی مردم، توانستیم مجوز راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک را بگیریم و سپس با تهیه پارچه و با کمک بانوان نیکوکار، روزانه بین ۴ تا ۵ هزار ماسک دوخته می‌شود و در اختیار مردم مناطق روستایی که توان تهیه ماسک ندارند، قرار می‌دهیم.

وی، همچنین به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه اقلام شب عید افراد بی‌بضاعت منطقه اشاره کرد و گفت: اولویت توزیع سبدهای حمایتی روستاها هستند و سپس با شناسایی افراد نیازمند شهری بخشی از کمک‌ها را در مناطق شهری توزیع می‌کنیم.

این دندانپزشک، تهیه اقلام مورد نیاز کادر درمان بیمارستان لردگان را از دیگر اقدامات قرارگاه مردمی مدافعان سلامت شهرستان برشمرد و گفت: در ابتدا ۱۰۰ ماسک پزشکی دست‌ساز برای کارکنان و به ویژه کارکنان بخش عفونی بیمارستان آماده کردیم چراکه با کمبود شدید تجهیزات مواجه بودند.

باهوش تصریح کرد: بخشی از ماسک‌های تولیدی خود را که با دستگاه‌های اتوکلاو استریل می‌کنیم نیز در اختیار کادر درمان قرار دادیم.

وی، دوخت لباس‌های محافظت شخصی با پارچه‌های مخصوص برای پرسنل درمان را از دیگر اقدامات این قرارگاه برشمرد و گفت: تمامی این اقدامات با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته و تلاش شده با کمک‌هایی که از این طریق انجام می‌شود بتوان بخشی از کمبودها و نیازمندی‌های کادر درمان را برطرف کنیم.

این دندانپزشک ساکن شهرستان لردگان، خدمت به جامعه و کمک به مسئولان در شرایط بحرانی را سهم خود در مقابله با بحران کرونا دانست و افزود: بی‌شک در چنین شرایطی همه مردم جامعه باید با مسئولیت‌پذیری و تعهدی که نسبت به جامعه دارند در همراهی مسئولان در مهار و کنترل بحران می‎تواند نقش بسزایی داشته باشد.

باهوش، با تاکید بر خودداری مردم از رفتن به سفر و دید و بازدیدهای نوروزی، خاطرنشان کرد: مردم هر چقدر توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند می‎توانند در حفظ سلامت خود و اطرافیانشان موثر واقع شوند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات در مانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، از ابتدای شیوع کرونا در این استان تاکنون ۵۸ بیمار مبتلا به این ویروس شناسایی شده است که از این تعداد ۹ نفر خود را از دست داده، ۳۸ نفر بهبود یافته‌اند و مابقی بیماران در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

شهرستان لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403