امروز مهمترین سنگر خدمت حوزه درمان است


امروز مهمترین سنگر خدمت حوزه درمان است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش کادر درمان در مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: امروز مهمترین سنگر خدمت، حوزه درمان به شمار می‌رود.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در دیدار با پرستاران و کادر درمان و بخش‌های مختلف بیمارستان هاجر شهرکرد افزود: پزشکان، پرستاران و کادر درمان در وضعیت سخت این روزهای کشور با از خودگذشتگی و ایثار نقش بسیاری مهمی در عرصه دفاع از سلامت مردم ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: بی‌شک این فداکاری و از جان گذشتگی کادر درمان برای همه مردم ایران قابل ستایش و تحسین است و هیچگاه فراموش نمی‌شود.

عباسی، رعایت توصیه‌های بهداشتی را مهمترین اقدام در راستای کمک به کارد درمان دانست و گفت: مردم با حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان می‌توانند از فشار کاری وارده بر پزشکان و پرستاران بکاهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با دعوت مردم به خودداری از رفتن به سفر و انجام دید و بازدید عید نوروز، اظهار داشت: از مردم استان تقاضا داریم که برای حفظ سلامتی خود و دیگران و رعایت حال کادر درمان به توصیه‌های پزشکی توجه بیشتری داشته باشند.

عباسی خاطرنشان کرد: شرایط حاضر اقتضا می‌کند تا مردم در نوروز ۹۹ در خانه‌های خود بمانند و رفتن سفر را به شرایط بعد از ریشه‌کنی کرونا موکول کنند.

بنا بر آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استا تاکنون ۶۱ بیمار مبتلا شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۹ نفر جان خود را از دست داده،۴۵ نفر بهبود یافته و مابقیدر بیمارستانهای این استان بستری هستند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی