نوشیدن کدام شربت خانگی بدن را در برابر کرونا مقاوم می‌کند؟


نوشیدن کدام شربت خانگی بدن را در برابر کرونا مقاوم می‌کند؟

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس کرونا مقاوم می‌سازد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ویروس کرونا چند ماهی است که در ۱۵۵ کشور شیوع پیدا کرده و جان هزاران نفر را گرفته است.

وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که همه افراد باید با رعایت نکات بهداشتی مراقب سلامت جسمانی خود باشند؛ اما در این میان، افراد بالای ۶۵ سال سن و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی و دیابت بیشتر در معرض خطر این ویروس کشنده قرار می‌گیرند.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی تاکید زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن و مصرف سبزیجات و میوه تازه دارند. به یاد داشته باشید که خوردن هر ماده غذایی هرچند مغذی باشد باید کم مصرف شود و استفاده زیاد آن می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید سیستم ایمنی خود را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا قوی کرده و از خروج منزل به صورت جدی پرهیز کنید.

متخصصان تغذیه و طب سنتی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه زیادی درخصوص نوشیدن مایعات دارند که مصرف «ماءالعسل» یا «آب و عسل» یکی از آنهاست. همه ما از فواید عسل شنیده ایم که به علت خواص آنتی اکسیدانی، ضدباکتری، ضد ویروس و ضد میکروبی زیادی که دارد می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود و کنترل سرفه، عطسه، سرماخوردگی و حتی آسم داشته باشد.

چگونه شربت آب و عسل را تهیه کنیم؟

برای تهیه شربت عسل باید یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب جوشیده ولرم بریزید و بعد مصرف کنید؛ البته نوع عسل مصرفی شما چندان مهم نیست هرچند تحقیقات اخیر در مقامات علمی نشان داده است که عسل لیمو و عسل اکالیپتوس تاثیرات موثرتری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته اند.

در ضمن بیماران دیابتی در مصرف شربت عسل و چند قطره لیموی تازه به هیچ عنوان زیاده روی نکنند، اما میزان مصرف آن برای بزرگسالان و کودکان مشکلی به وجود نمی‌آورد.

همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است و این یک ضرب المثل قدیمی در میان ما ایرانی هاست که در مواقع مختلفی آن را به کار می‌بریم. با این حال تمامی متخصصان عفونی و همچنین وزارت بهداشت می‌گویند: «امن‌ترین و بهداشتی‌ترین مکان ممکن برا یپیشگیری از ابتلا به کرونا ماندن در منزل است» پس بیاید با چند روز ماندن در خانه این بار ما این ویروس کشنده و خطرناک را به زانو دربیاوریم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس