غربالگری بیش‌از 126 هزار نفر در ورودی شهرهای سیستان و بلوچستان


غربالگری بیش‌از 126 هزار نفر در ورودی شهرهای سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر استان تاکنون بیش‌از 126هزار و 429 نفر را در طرح غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی 13 شهرستان از 14 تا 29 اسفند مورد پایش قرار دادند.

رسول راشکی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای این جمعیت بر اساس وظایف ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستادمقابله با کرونا از ۱۴ اسفند در مبادی ورودی شهرها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران اقدام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد مورد غربالگری قرار گرفته این مدت ۶۱ نفر مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک ۲۴ پایگاه جمعیت هلال احمر در ورودی و خروجی ۱۳ شهرستان مستقر هستند.

وی افزود: نیروهای این جمعیت علاوه‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور، مواد ضدعفونی و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران نیز اقدام شده است.

راشکی خاطر نشان کرد: در ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ۵۷۸ نیروی داوطلب به همراه ۱۱۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر استان کار پایش سلامت مسافران را برعهده دارند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه محدوده دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۰۶ نفر افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...