ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم


ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

رکنا: شاید وقتی مرده‌ها برای خوردن یکدیگر دوباره زنده می‌شوند، هیچکس باور نمی‌کند که آن‌ها واقعا ترسناک هستند؛ اما فیلم‌های ترسناک و وحشت‌برانگیزی درباره زامبی‌ها وجود دارد.

به گزارش رکنا، زامبی یا مرده متحرک، موجوداتی خیالی هستند. ریشه‌ی این موجودات به افسانه‌های آفریقایی‌تباران دریای کارائیب بازمی‌گردد. آن‌ها در حقیقت انسان‌هایی هستند که روحشان را از دست داده‌اند اما به دلیل ادامه‌ی فعالیت مغزشان، مجبور به تغذیه اندام خود هستند. در داستان‌ها و افسانه‌های گوناگون، زامبی‌ها معمولا موجودات زنده را می‌خورند. پس از این اتفاق، موجودی که قربانی رفتار خونین آن‌ها شده باشد، به زامبی تبدیل می‌شود. بنابراین در بیشتر داستان‌ها، تعداد زامبی‌ها به مرور افزایش پیدا می‌کند.

رمان‌ها، بازی‌های ویدیویی، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی درباره زامبی‌ها ساخته شده است. اما مثل همه موضوع‌های جذاب دنیای سینما و ادبیات، همه‌ی عناوینی که درباره زامبی‌ها ساخته شده هم ارزش تماشاکردن ندارند. اگر دوست دارید تعدادی از بهترین فیلم‌های زامبی را تماشا کنید، این فیلم‌ها را حتما در لیست‌تان قرار دهید.

(سرزمین زامبی‌ها) Zombieland

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

دانشجویی خجالتی متوجه می‌شود که مردم شهر در حال تبدیل شدن به زامبی هستند. او از شهر فرار می‌کند. هدف او این است که دوباره به جمع خانواده‌اش بازگردد و امیدوار است که آن‌ها زنده باشند. او در مسیر بازگشت به خانه با مردی روبرو می‌شود که می‌خواهد در کنار دو خواهرش برای زنده‌ماندن در این دنیای خون‌آلود، تلاش کند.

این فیلم در سال ۲۰۰۹ اکران شد اما در سال ۲۰۱۹ دنباله‌ای برای آن ساخته شد. اگرچه حال و هوای این دو فیلم بیشتر کمدی و خنده‌دار است اما منتقدان فیلم‌های «سرزمین زامبی‌ها» را به دلیل دوگانه‌ی جذابی که میان ترس و کمدی ایجاد می‌کنند، تحسین کرده‌اند. بنابراین فیلم‌های «سرزمین زامبی‌ها» بیشتر از این که ترسناک باشند، خنده‌دار و سرگرم‌کننده هستند.

(دختری با همه‌ی موهبت‌ها) The Girl with All the Gifts

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

در روزگاری که تقریبا هیچ نشانی از تمدن و زندگی به چهره‌ی جهان هستی نمانده است، بیشتر آدم‌ها به زامبی‌های گشنه به خون یکدیگر تبدیل شده‌اند. در این فضای ناامیدکننده اما پزشکی پیدا می‌شود که برای ساخت واکسن بیماری زامبی‌ها بسیار مصمم است. او به همراه یک معلم و دو سرباز، همراه دختری استثنایی می‌شوند. آن‌ها تصمیم دارند دنیا را نجات دهند.

فیلم «دختری با همه‌ی موهبت‌ها» اگرچه در میان فیلم‌های زامبی قرار می‌گیرد اما به دلیل درام قدرتمندی که دارد، شاید برای بسیاری از تماشاگران خسته‌کننده باشد. با این حال منتقدان به دلیل تمرکز فیلم بر روی نگاه فلسفی به دنیای آخرالزمانی انسان‌ها، فیلم را تحسین کرده‌اند. بنابراین اگر از تماشای فیلم‌های تکراری دنیای زامبی‌ها خسته شده‌اید، این فیلم را از دست ندهید.

(کارگو) Cargo

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

پس از شیوع یک بیماری وحشتناک و کشنده در استرالیا، پدری تصمیم می‌گیرد تنها دخترش را به دوش بکشد تا او را نجات دهد. این پدر تنها در شرایطی به نجات دخترکش امیدوار است که متوجه می‌شود خودش به این بیماری خونین آلوده شده و احتمالا به زودی جانش را از دست می‌دهد.

به اعتقاد بسیاری از منتقدان، «کارگو» یکی از احساسی‌ترین و انسانی‌ترین فیلم‌هایی است که درباره‌ی موجودات وحشتناکی مانند زامبی‌ها ساخته شده است. این فیلم با تکیه بر درام پیچیده‌ای که دارد، گاهی تماشاگرش را وحشت‌زده هم می‌کند.

(برف مرده) Dead Snow

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۶۹ از ۱۰۰

گروهی از دانشجویان رشته پزشکی برای تعطیلاتی که میان ترم‌هایشان دارند، راهی یک پیست اسکی می‌شوند. اما این پیست اسکی یک مشکل بسیار بزرگ دارد. بسیاری از افسرها و سربازان دوران آلمان نازی، به شکل زامبی‌های وحشتناک به این پیست حمله کرده‌اند. حالا پزشک‌های آینده نمی‌دانند که چگونه می‌توانند این زامبی‌های نژادپرست را تنها بگذارند و از پیست فرار کنند.

معمولا عادت نداریم فیلم‌های زامبی را خارج از سینمای آمریکا تماشا کنیم. اما «برف مرده» ساخته‌ی سینمای نروژ است. دنباله‌ای هم برای این محصول سال ۲۰۰۹ در سال ۲۰۱۴ اکران شد.

(۲۸ روز بعد) 28 Days Later

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

گروهی از فعالان حیوانات که در حال آزمایش داروها بودند، ویروسی را منتشر می‌کنند که جهان را ویران کند. وقتی یک پیک موتوری پس از یک ماه کما، دوباره بیدار می‌شود، تازه این حقیقت را می‌فهمد. بنابراین او در خیابان‌های متروک لندن به دنبال هم‌نوعان خودش می‌گردد و البته تلاش می‌کند از دست زامبی‌ها فرار کند.

خیلی از هواداران فیلم‌های زامبی اعتقاد دارند «۲۸ روز بعد» در کنار فیلم دنباله‌ی آن که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از بهترین فیلم‌های زامبی هستند.

(۲۸ هفته بعد) 28 Weeks Later

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۷۱ از ۱۰۰

داستان فیلم «۲۸ هفته بعد» در حقیقت شش ماه پس از داستان‌های فیلم «۲۸ روز بعد» رخ می‌دهد. ویروس زامبی‌ها قابل کنترل شده است اما همه جزایر بریتانیا را نابود کرده است. بنابراین ارتش آمریکا وارد بریتانیا می‌شود تا شرایط را به حالت عادی بازگرداند. افرادی که از بریتانیا گریخته بودند هم به این کشور بازمی‌گردند. اما مشکل اصلی این است که یکی از آن‌ها هنوز به ویروس آلوده است. بنابراین هر لحظه ممکن است ویروس زامبی‌ها دوباره لندن و همه شهرهای اطرافش را تحت تاثیر قرار دهد.

«۲۸ روز بعد» و «۲۸ هفته بعد» دو عنوان ارزشمند به کارگردانی دنی بویل هستند که هواداران فیلم‌های زامبی را خوشحال می‌کنند. جزییات این دو فیلم بسیار زیاد است و هیجان بسیاری را به تماشاگرش تزریق می‌کند.

(قطاری به سمت بوسان) Train To Busan

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

ویروس مرگباری در کره جنوبی شیوع پیدا کرده که همه مردم را به زامبی‌ها تبدیل می‌کند. اما یک اقلیت در حال حرکت، هنوز به این بیماری مبتلا نشده‌اند؛ تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان در قطار هستند. آن‌ها تصور می‌کنند شانس بیشتری برای زنده‌ماندن دارند اما موانعی بزرگی در راه وجود دارد.

به نظر نمی‌رسد کره جنوبی توانایی ساخت یک فیلم موفق در عناوین زامبی‌محور را داشته باشد اما «قطاری به سمت بوسان» این فرضیه را زیر سوال می‌برد. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، این فیلم شاید بهترین ساخته‌ای باشد که درباره زامبی‌ها وجود دارد.

(طلوع مردگان) Down of the Dead

ترسانک ترین فیلم های زامبی که در این روزها می توانیم ببینیم

نمره منتقدان: ۷۵ از ۱۰۰

آنا زنی است که همسرش به دلیل حمله زامبی‌ها کشته شده است. او از خانه فرار می‌کند تا امنیت را دوباره پیدا کند. اما بیشتر مردم پیرامونش به ویروس زامبی‌ها دچار شده‌اند. بنابراین با آنا همراه می‌شویم تا داستان جذاب او برای فرار از دست لشگر مردگان را تماشا کنیم.

زک اسنایدر، کارگردانی است که این روزها با «بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» و «لیگ عدالت» شناخته می‌شود. اما «طلوع مردگان» نخستین تجربه کارگردانی او بود که در سال ۲۰۰۴ اکران شد. فیلمی که البته براساس عنوانی به همین نام در ۱۹۷۸ ساخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر