بخشی از نیاز بیمارستان مهاباد به اقلام بهداشتی مقابله با کرونا تامین شد


بخشی از نیاز بیمارستان مهاباد به اقلام بهداشتی مقابله با کرونا تامین شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: محموله اقلام بهداشتی مقابله با کرونا جهت توزیع در میان کادر درمانی به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان تحویل شد.

امیر بهزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله بهداشتی با رایزنی نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و همکاری رییس هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان برای رفع بخشی از کمبودها تامین شده است.

وی ادامه داد: این محموله شامل ۲۴ عدد تب‌سنج دیجیتالی، پنج هزار ماسک مخصوص، ۵۰۰ هزار ماسک معمولی، ۱۴۰ عدد گان حفاظتی، ۱۴۰ شیلد محافظ صورت، پنج هزار دستکش لاتکس، ۱۴۰ عدد دستکش مخصوص دفن متوفی، ۲ هزار لیتر مایع جهت ضدعفونی کننده و ۱۴۰ عدد عینک محافظ است.

بهزاد اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضا در برخی اقلام کالایی بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در روزهای گذشته، تعدادی از واحدهای تولیدی بخش خصوصی این شهرستان هم با اعلام آمادگی قبلی، اکنون با سه شیفته کاری مشغول تولید ماسک، محلول و مواد ضدعفونی کننده هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد عنوان کرد: هم‌اکنون روزانه پنج تن الکل مواد اولیه برای استفاده تولیدکنندگان محلول‌های گندزدایی و ضدعفونی‌کننده این شهرستان تامین می‌شود.

بهزاد یادآور شد: هفته گذشته نیز در دیدار با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز مقرر شد برای جبران کمبود ماسک در مراکز درمانی این شهرستان روزانه سه‌هزار و ۵۰۰ عدد ماسک معمولی به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد ارسال شود.

وی اضافه کرد: دستکش، عینک و لباس مخصوص بخش ایزوله بیمارستان مهاباد و مراکز درمانی نیز به صورت روزانه از سوی سازمان غذا و داروی استان تامین و ارسال می‌شود.

بهزاد تاکید کرد: عبور از مقطع کنونی مستلزم همکاری و همراهی همه بخش‌ها و مردم با یکدیگر است تا بتوانیم با کمترین دغدغه از این شرایط عبور کنیم.

تاکنون ۱۷ مهابادی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰ نفر پس از بهبودی کامل از بیمارستان بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۶۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۲۳ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر