معذوریت دیار گردشگری لرستان از پذیرش مهمان نوروزی


معذوریت دیار گردشگری لرستان از پذیرش مهمان نوروزی

سرزمین چهار فصل لرستان با حضور مهمان ناخوانده ویروس کرونا و آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی به منظور سلامت مسافران و مردم این استان از پذیرش مهمانان نوروزی معذور است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ویروس کرونا علاوه بر این‌که روزهای پایانی سال گذشته و بازارهای نوروزی و رفت و آمدهای پرشور و شوق را از رونق انداخت همچنان روزهای نخستین سال جدید را نیز تحت تاثیر قرار داده است و با تاکید مسوولان بر پرهیز از مسافرت‌های نوروزی و ماندن در منازل بسیاری از استان‌های کشور همچون دیار گردشگری لرستان از پذیرش مهمانان نوروزی عذرخواهی کردند.

پرهیز از دید و بازدیدها و مسافرت‌های نوروزی در ایام تعطیلات آغاز سال نو مورد تاکید و انتظار بسیاری از مردم از همدیگر است چراکه رفت و امدها و مسافرت‌های رهاوردی جز طولانی شدن یپک این بیماری و انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا را در پی نخواهد داشت.

مسافرت‌هایی با ترس و هراس از همراهی ویروس کرونا با مسافران نوروزری علاوه بر این‌که خاطرات خوشی برای این مسافران رقم نخواهد زد، نادیده گرفتن حقوق مردم و بی‌توجهی به در خانه ماندن دیگران است.

بر این اساس حضور درمحیط امن و عاری از ویروس کرونا برای خانواده‌های ایرانی و تجربه نوروزی متفاوت در کنار اعضای خانواده امکان بازگشتن به روزهای خوش در کنار هم بودن با فامیل و اقوام هرچه زودتر امکان‌پذیر خواهد کرد.

در این راستا با وجود این‌که بسیاری از خانوداه‌های ایرانی با احترام به حق سلامت برای خود و دیگران اعضای جامعه تصمیم در خانه ماندن را اجرایی کرده‌اند و در این راستا مسوولان نیز با اعلام عذرخواهی از پذیرش مهمانان برای زمین گیری ویروس کرونا هم گام شده اند.

در این راستا در لرستان نیز از همان روزهای پایانی سال گذشته مسولان عدم آمادگی برای پذیرش مهمانان نوروزی را اعلام کردند و اکنون نیز با تاکید بر لزوم ماندن در منازل و پرهیز از مسافرت مردم اعلام کردند که هیچگونه امکاناتی در استان برای پذیرایی مهمانان نوروزی وجود ندارد.

نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرهای لرستان شدت می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به احتمال حضور مسافران از سایر استانها، نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان شدت می‌یابد.

محمود ثمینی اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، مقرر شد صدا و سیمای استان از پخش برنامه‌های تبلیغی مراکز گردشگری استان و همچنین تبلیغات مراکز تجاری و فروشگاه‌ها که موجب ازدحام جمعیت در این مراکز می‌شود، خودداری کند.

وی افزود: با توجه به دستور ریاست محترم جمهور در خصوص تعطیلی اصناف غیر ضروری، تعزیرات حکومتی و اداره صمت نسبت به تشدید نظارت بر بازارها اقدام نموده تا علاوه بر کنترل تعطیلی بازار، مایحتاج عمومی مردم با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.

ثمینی با بیان این‌که پذیرش میهمانان در مراکز گردشگری استان ممنوع است، اضافه کرد: با توجه به روند شیوع بیماری در استان مقرر شده مدیران شهرستان‌های استان در خصوص مرخصی کارمندان دارای مشکلات جسمی، بانوان همکاری کنند.

وی در پایان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز آمار فوتی‌ها، مبتلایان را روزانه منتشر می‌کند لذا آمار غیر رسمی مورد تایید نسیت.

هیچگونه خدماتی به مسافران نوروزی ارائه نمی‌شود

شهردار خرم آباد گفت:در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر این بیماری هیچ خدماتی به مسافران نوروزی ارائه نمی‌شودو از مسافران از توقف در لرستان پرهیز کنند.

محمد شریفی مقدم اظهار داشت: هرگونه اسکان موقت در پارک‌ها و میادین شهر جمع‌آوری خواهد شد.

وی ضمن درخواست از مهمانان نوروزی جهت ترک خرم آباد گفت:به علت خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا نه تنها هیچگونه خدماتی به مهمانان نوروزی ارائه نخواهد شد بلکه هر گونه اسکان موقت در سطح شهر نیز جمع‌آوری خواهد شد.

وی با تاکید بر آمادگی شهرداری برای ارائه خدمات آبرومندانه به مهمانان نوروزی پیش از شیوع کرونا اظهار داشت: شیوع غیر منتظره ویروس کرونا در سطح کشور و استان لرستان باعث لغو برنامه‌های نوروزی شهرداری گشته و ما امیدواریم در آینده نه چندان دور با توقف شیوع کرونا بار دیگر شاهد حضور سبز و با برکت گردشگران و مهمانان نوروزی باشیم

شریفی مقدم با تاکید بر عدم ارائه ‌ی خدمات اسکان به مسافرین نوروزی ادامه داد: هرگونه ارائه خدمات شهرداری به مهمانان و ایجاد کمپهای اقامتی در میادین و بوستانهای سطح شهر ممکن است به یک فاجعه جبران ناپذیر منجر شده و در این صورت در درجه اول سلامتی خود مسافرین تهدید خواهد شد.

۲۸۲هزار نفر در ورودی شهرهای لرستان غربالگری سلامت شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: تاکنون ۲۸۲ هزار و ۷۷۴ نفر در ورودی شهرهای لرستان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر مورد تست غربالگری سلامت قرار گرفتند.

صارم رضایی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تست غربالگری سلامت ویروس کرونا در ورودی ۱۰ شهرستان استان توسط ۲۵۵ نفر پرسنل جمعیت هلال‌احمر و ۶۵۸ نفر نیروی داوطلب درحال انجام است.

وی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در سطح کشور و نیاز مدیریت بحران و بر اساس ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر لرستان از امروز در قالب پست‌های بازرسی سلامت در ۲۴ نقطه استان به غربالگری سلامت می‌پردازد.

رضایی افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی اقشار مختلف مردم، پایش و غربالگری مسافران در مبادی ورودی خروجی‌های شهرها، شناسایی افراد مشکوک به بیماری و ارجاع به نظام سلامت، قطع کردن زنجیره انسانی انتقال ویروس کووید ۱۹ از افراد ناقل به افراد سالم و همچنین ارائه آموزش‌های عمومی و همگانی در خصوص ویروس کرونا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به ۴۰۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۴۰۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.

دکتر محمدرضا نیکبخت با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در لرستان، اظهار داشت:یک هزار و ۲۳۳ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» از لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۱۱۵ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۰۹ مورد مثبت و ۷۰۶ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: تا به امروز ۳۰ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری «کرونا» در استان ثبت شده است.

نیکبخت با اشاره به تفکیک شهرستان مبتلایان مثبت کرونا در لرستان گفت: در سلسله ۱۱۱ نفر، خرم آباد ۱۰۰ نفر، بروجرد ۵۰ نفر، دلفان ۵۱ نفر، دورود ۳۸ نفر، ازنا ۲۰ نفر، کوهدشت ۸ نفر، الیگودرز ۹ نفر، چگنی ۷ نفر، پلدختر ۹ نفر، رومشکان ۴ نفر و سپید دشت ۲ نفر بوده‌اند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۹۷ نفر در بیمارستان بستری هستند، ادامه داد: تاکنون نیز ۶۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۱۹ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری کرونا به خرم آباد

فرماندار خرم آباد بیان کرد: اکیپ‌های غربالگری تست سلامت در ورودی‌های شهر خرم آباد در راستای مقابله با بیماری کرونا مستقر هستند و از ورود افراد مشکوک به بیماری کرونا جلوگیری می‌شود و این افراد اجازه ورود به شهر خرم آباد را ندارند.

جعفر طولابی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان و شهرستان خرم آباد تمام مکان‌های تفریحی و گردشگری خرم آباد تعطیل شده و پذیرای هیچ مسافری نخواهیم بود و مسیرهای دسترسی مناظر طبیعی و گردشگری شهرستان نیز مسدود شده است.

طولابی افزود: از اسکان مسافران در مهمان پذیرها و هتل‌ها جلوگیری می‌شود و هیچ مسافری اجازه اسکان در پارک‌های شهرستان را ندارد.

هم‌اکنون ۴۰۹ نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا هستند که از این مجموع ۹۷ نفر در بیمارستان بستری هستند، تاکنون نیز ۶۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۱۹ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

کد خبر 494412

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج