شیائومی با گذشتن از هواوی به رتبه سوم پرفروش‌ترین‌ کمپانی‌ها دست یافت


شیائومی با گذشتن از هواوی به رتبه سوم پرفروش‌ترین‌ کمپانی‌ها دست یافت

شرکت چینی شیائومی در ماه فوریه سال جاری میلادی رتبه سوم برترین سازنده تلفن همراه را از آن خود کرد. این شرکت برای اولین بار موفق شد شرکت هم‌وطن خود، یعنی هواوی را پشت سر بگذارد. هواوی با فروش 5.5 میلیون واحدی تلفن‌های خود در مقایسه با فروش 6 میلیون واحدی شیائومی در رتبه چهارم لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. البته، میزان فروش هردو شرکت نسبت به ماه...

شرکت چینی شیائومی در ماه فوریه سال جاری میلادی رتبه سوم برترین سازنده تلفن همراه را از آن خود کرد. این شرکت برای اولین بار موفق شد شرکت هم‌وطن خود، یعنی هواوی را پشت سر بگذارد.

هواوی با فروش 5.5 میلیون واحدی تلفن‌های خود در مقایسه با فروش 6 میلیون واحدی شیائومی در رتبه چهارم لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. البته، میزان فروش هردو شرکت نسبت به ماه ژانویه بسیار کاهش یافته است. هواوی 12.2 میلیون واحد و شیائومی 10 میلیون واحد از اسمارت‌فون‌های خود را در ماه ژانویه به فروش رسانده بودند.

به عبارتی دیگر، میزان فروش هواوی در فوریه سال جاری نسبت به فوریه سال 2019 حدود 70 درصد کاهش یافته است. شیائومی نیز کاهش فروش 30 درصدی را تجربه کرد که بسیار کم‌تر از هواوی است.

در کل حدود 62 میلیون واحد تلفن در فوریه 2020 به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 39 درصد کاهش داشته است.

شیائومی با گذشتن از هواوی به رتبه سوم پرفروش‌ترین‌ کمپانی‌ها دست یافت

هم‌چنین، نام سامسونگ به عنوان دارنده مقام اول لیست پرفروش‌ترین‌ها به میزان 18.2 میلیون دستگاه در این رتبه‌بندی دیده می‌شود. پس از آن نیز آیفون‌های شرکت آمریکایی اپل با 10 میلیون واحد فروش در رتبه دوم قرار دارند.

عدم وجود سرویس‌ها و نرم‌افزارهای گوگل برروی تلفن‌های جدید هواوی باعث شده تا فروش اسمارت‌فون‌های این شرکت در بازارهای خارج از چین تحت‌تاثیر قرار بگیرد. اما شیائومی با فروش تلفن‌های متنوع خود با قیمت‌های مناسب و داشتن برند‌های مختلف در این بازار حضور خوبی داشته است. در همین حین، شیوع ویروس COVID-19 بازار فروش تلفن‌ها در چین را نابود کرد. البته این میزان خسارت در ماه فوریه نسبت به ماه‌های قبلی بیشتر شد. با این حال، فروکش کردن روند شیوع این ویروس در چین باعث بهبود اوضاع خواهد شد، اما نمی‌توان انتظار داشت که چنین شرایطی برای بازار‌های غربی به وجود بیاید.

در این میان، سامسونگ با کم‌ترین ضرر در ماه ژاویه تا فوریه به میزان 1.9 میلیون واحد و 13 درصد به عنوان موفق‌ترین کمپانی در ماه‌های اخیر معرفی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...