تعداد بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی از 4200 نفر گذشت


تعداد بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی از 4200 نفر گذشت

مشهد- ایرنا- مسوول کارگروه اطلاع‌ رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چهار هزار و 221 بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده و تحت معالجه قرار گرفته اند.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۶۲۵ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی طی ۳۰ بهمن ماه سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جدید، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.
وی اضافه کرد: دو هزار و ۵۰۷ نفر از کل بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند که هزار و ۳۴۱ نفر از آنان بهبود یافته اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌ رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی این مدت تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد ۷۵۰ نفر بوده است که ۵۶۴ نفر آنان با دریافت خدمات‌ درمانی سلامتی خود را باز یافته‌اند.
رحیمی افزود: ۳۷۱ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که تاکنون ۳۰۲ نفر از آنان بهبود یافته و مرخص شده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۱ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت ۲۳۸ بیمار حاد تنفسی داشته که ۱۳۶ نفر از آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌ رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره کرد و افزود: ۱۸۷ نفر در این شهرستان‌ها به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه ۱۵۰ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌ اند.
دکتر رحیمی تعداد افراد بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۳۲ نفر از این بیماران درمان شده‌اند.
شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۸۱۶ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده نیز ۸۵ تن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل