15 خانه مسافر غیرمجاز در رامسر پلمپ شد


15 خانه مسافر غیرمجاز در  رامسر پلمپ شد

نوشهر - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر گفت: از زمان اجرای طرح مبارزه با کرونا و اجرای طرح ممنوعیت اجاره خانه، ویلا و هتل‌ها به مسافران، تاکنون 15 خانه مسافر غیر مجاز در رامسر پلمپ شد.

بر اساس مصوبه کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا استان مازندران اجاره هر گونه واحد مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

نادر سحرخیز روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان اجرای مصوبه کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا استان مازندران و دستور ممنوعیت اجازه خانه به مسافران و گردشگران ۱۵ خانه مسافر پلمب و به ۱۰۰ خانه مسافر نیز اخطار داده شد.

نادر سحرخیز افزود: نظارت و بازرسی های این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا از روزهای ابتدایی در جریان است و هرگونه اقدامی که منجر به نگرانی برای شهروندان در زمینه پذیرش مهمان شود از سوی این نهاد و مقامات قضایی و امنیتی برخورد می شود.

وی همچنین با اعلام شماره ۰۹۶۲۹ به منظور ثبت و پی گیری شکایات که از طریق وزارت خانه، درخواست کردند،شهروندان هر گونه گزارش مربوط به پذیرش مسافر را به این سامانه گزارش دهند تا در اسرع وقت پی گیری شود.

حدود یک هزار واحد خانه مسافر در شهرستان رامسر شناسنامه‌دار هستند این در حالی است که نزدیک به سه هزار خانه مسافر دیگر نیز در این شهرستان به صورت غیر رسمی در فصول گردشگری نسبت به پذیریش مسافر و گردشگر اقدام می کنند.

ضمن اینکه بر اساس آمارهای رسمی ۲۴ واحد هتل و مجموعه های اقامتی با سه هزار تخت در رامسر وجود دارد. این شهرستان به طور متوسط در فصل های بهار و تابستان میزبان حدود ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر است.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر با برخورداری از جاذبه های توریستی نظیر جنگل های هیرکانی ، چشمه های آبگرم معدنی ،تله کابین بر فراز کوه تاریخی ایلمیلی و آثار تاریخی نظیر باغ ۳۳ هکتاری، هتل قدیم و مجموعه موزه کاخ مرمر ، قطب گردشگری مازندران محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا