استاندار: نیاز کادر درمانی بخش‌های کرونا در داخل استان اردبیل تامین می‌شود


استاندار: نیاز کادر درمانی بخش‌های کرونا در داخل استان اردبیل تامین می‌شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و نیز لوازم بهداشتی افزایش یافته و نیازهای بیمارستان‌ها در داخل استان تامین می‌شود.

اکبر بهنامجو روز یکشنبه در بازدید از بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل افزود: به لحاظ تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانی در استان، علاوه بر سهمیه وزارت بهداشت به استان ها، لباس های فردی مخصوص پرستاری و پزشکی یکبار مصرف نیز در استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده نیز به اندازه کافی تولید و در داروخانه‌های استان موجود است، بیان کرد: روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می شود که ۱۰ درصد آن از استاندارد بالا برخخوردار بوده و به جهت پارچه‌ای بودن جنس آن گران‌تر است.

او اضافه کرد: تولید ماسک لایه و ماسک۹۵nهم در استان در چند روز آینده شروع می شود.

استاندار اردبیل همچنین گفت: با توجه به رعایت توصیه های بهداشتی و اقدامات مناسب اصناف و مردم در تعطیلی واحدهای کسب و کار و عدم دید و بازدید عید، میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی روند کاهشی نشان می‌دهد.

بهنامجو با قدردانی از تلاش های کادر درمانی و بهداشتی در خصوص ارائه مشاوره‌های تلفنی بهداشتی به ۷۰ درصد مردم در طرح غربالگری این امر را در افزایش میزان مشارکت مردم تاثیرگذار دانست.

وی اظهار کرد: تا چند روز آینده ۹۰ درصد مردم استان توسط تماس‌های تلفنی کادر بهداشتی مورد استعلام قرار گرفته و وضعیت بیماران و افراد در معرض خطر کنترل و احصا می‌شود.

بهنامجو ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان استان به دلیل تعطیلی مراکز صنفی گفت: با اینکه این اقدام در میزان درآمد و اقتصاد همه تاثیرگذار است، ولی با استمرار آن کمک بزرگی به گذر از وضعیت کنونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک های استان نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل است، اظهار کرد: همچنین ادارات نیز با نیروهای شیفتی فقط اقدامات اورژانسی و ضروری را انجام خواهند داد.

استاندار اردبیل از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای بستری و درمان بیماران خبر داد و گفت: وضعیت بیمارستان‌ها مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به همکاری بیمارستان تامین اجتماعی سبلان اردبیل در پذیرش ۶۵ بیمار کرونایی از وجود ظرفیت بیشتر در این بیمارستان خبر داد.

در استان اردبیل ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا بوده و ۳۸ نفر نیز تاکنون جان باخته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟