روزانه 3 هزار لیتر محلول ضدعفونی در دانشکده داروسازی شیراز تولید می‌شود


روزانه 3 هزار لیتر محلول ضدعفونی در دانشکده داروسازی شیراز تولید می‌شود

شیراز - ایرنا- رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید محلول ضدعفونی کننده دست و مایع ضدعفونی کننده سطوح به صورت انبوه خبر داد و بیان داشت : روزانه 3 هزار لیتر محلول ضدعفونی دست در این دانشکده تولید می شود.

امیر آزادی روز یکشنبه اعلام کرد : برای تامین نیاز بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، در کمیته بحران دانشکده داروسازی مصوب شد که محلول ضد عفونی کننده دست، طبق پروتکل سازمان جهانی بهداشت «WHO» و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزان انبوه تولید و در اختیار واحد های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار بگیرد.

وی افزود: محلول های ضدعفونی تهیه شده، با هماهنگی معاونت غذا و دارو، در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان و تعدادی از داروخانه های منتخب توزیع می شود.

دکتر آزادی اضافه کرد: تمامی فرآیند تولید از پیگیری مواد اولیه، تهیه فرمول محلول طبق استانداردهای اعلام شده سازمان بهداشت جهانی « WHO» انجام می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز وضعیت این استان را در تولید مواد ضدعفونی‌کننده مناسب توصیف کرد و افزود: روند تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مقایسه با هفته‌های گذشته بهبود یافته و در ادامه بهتر نیز خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در این زمینه، کارخانه الکل فسا به چرخه تولید وارد شده است و به‌زودی نیز کارخانه الکل سپیدان راه‌اندازی خواهد شد که این دو واحد تولیدی، مواد اولیه کارخانه‌های ضدعفونی‌کننده را تامین می‌کنند.

شیب ابتلا به کرونا در استان فارس همچنان بر روند صعودی قرار دارد ، با شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا تعداد مبتلایان در استان فارس به ۵۲۵ نفر افزایش یافت. در ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، با این دو مورد جدید فوتی، تاکنون ۱۶ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن