لایروبی سه کیلومتر از رودخانه بالیخلو اردبیل


لایروبی سه کیلومتر از رودخانه بالیخلو اردبیل

اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر از انعقاد قرارداد لایروبی و آزادسازی رودخانه بالیخلو در بازه روستای ولیعصر تا پل برجلو به طول سه کیلومتر خبر داد.

ابراهیم امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استناد به بارش‌های پیش‌بینی شده در ۱۰ روز آینده دبی پیک رودخانه بالیخلو بالای ۹ مترمکعب در ثانیه خواهد بود و ستاد مدیریت بحران شهرستان نیر با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در حاشیه رودخانه بالیخلو همجوار با روستای برجلو، اقدام به ایجاد خاکریز کرد تا از روانه شدن احتمالی آب به داخل روستا در روزهای آینده جلوگیری کند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اداره منابع آب نیر در راستای بازگشایی و آزادسازی رودخانه‌ها در محدوده شهرستان نیر، اظهارداشت: روند بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها در ماه‌های آتی ادامه خواهد یافت.
فرماندار نیر با اشاره به تعمیرات در دست اقدام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در آبگرم قینرجه نیر تصریح کرد: فاز دوم آبگرم قینرجه که شامل استخر مردانه، رستوران و محوطه‌سازی

می‌شود مطالعه و تهیه نقشه‌های اجرایی توسط مشاور از بهمن ماه سال ۹۸ شروع شده و در تابستان امسال به مرحله اجرا خواهد رسید.
فرماندار نیر افزود: جهت رفاه حال مسافران و گردشگران نسبت به بازسازی و نوسازی استخرهای مردانه و زنانه و بروزرسانی امکانات و رفع مشکلات ساختمانی و تاسیساتی مجتمع آبگرم قینرجه نیر اقدام شد و در حال حاضر ۹۰ درصد کار انجام شده و در چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.
وی بیان کرد: شهرستان نیر از پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه آب‌های گرم و معدنی برخوردار است و باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری و توسعه آبگرم‌ها در این شهرستان فراهم کنیم.

او افزود: با توسعه زیرساخت‌ها در بخش آبگرم‌های معدنی و ورود بخش خصوصی می‌توان انتظار ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توریست در منطقه داشت.

لایروبی سه کیلومتر از رودخانه بالیخلو اردبیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی