رکورد تولید در شرکت فولاد کاوه شکسته شد


رکورد تولید در شرکت فولاد کاوه شکسته شد

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تولید یک میلیون و 157 هزار تن فولاد در سال گذشته، رکورد تولید خود را بیش از 7 درصد افزایش داد.

رکورد تولید در شرکت فولاد کاوه شکسته شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالمجید شریفی رییس هیئت مدیره این شرکت با اعلام این خبر گفت: با تلاش کارکنان شرکت فولاد کاوه جنوب کیش وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رکورد جدیدی از تولید ثبت شد که نشان از تلاش هوشمندانه کارگران و کارمندان و مدیران این مجموعه برای تحقق بخشیدن به شعار رونق تولید در سال گذشته و جهش تولید در سالجاری است.
وی افزود: برغم وجود تحریم‌های گسترده و ظالمانه علیه صنعت فولاد کشور، این شرکت توانست ۱۴۸ هزار تن افزایش تولید شمش فولادی معادل ۷/۱۴ درصد نسبت به سال گذشته به ثبت برساند.
شریفی تصریح کرد: با توجه به استمرار بی وقفه تولید در ایام تعطیلات نوروز و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهش در تولید، همچنین در سه روز اول سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ هزار و ۱۹۷ تن فولاد تولید شد.
به گفته این مسئول، در جهت سیاست‌های وزارت صمت مبنی بر عرضه شمش فولادی در بازار‌های داخلی، این شرکت با عرضه ۳۱۰ هزار تن فولاد در بازار‌های داخلی، رسالت خود را در تامین نیاز‌های داخل کشور و ایجاد آرامش در بازار‌های داخلی در سال ۱۳۹۸ به انجام رساند که این مقدار نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۸ درصدی را شامل می‌شود.
همچنین صادرات شرکت ۸۸۶ هزار تن در سال ۱۳۹۸ بود که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی را داشت و مسئولیت صادرات غیرنفتی و تامین بخشی از ارز مورد نیاز کشور به خوبی انجام گرفت.
همچنین با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های توسعه شرکت و تکمیل فاز دوم فولاد سازی به ظرفیت ۲/۱ میلیون تن در سال، پیگیری‌های مستمر و بی وقفه در سال ۱۳۹۸ انجام پذیرفت که تامین تجهیزات مورد نیاز در شرایط تحریم‌های سنگین و مشکلات انتقال ارز بدون فوت وقت و با تصمیم گیری‌های به موقع در شرکت و هدایت‌ها و حمایت‌های هلدینگ کاوه پارس و تامین منابع مالی لازم توسط شرکت انجام پذیرفته است.
به گفته شریفی نصب همه تجهیزات خط تولید انجام شده است و فعالیت‌های راه اندازی سرد در حال اتمام است، ضمن اینکه در اوج تحریم‌ها ترانس ۱۷۰ مگا ولت آمپر تامین و نصب شده است، اتاق‌های برق برقرار شده و پمپ‌های آبرسانی (WTP) راه اندازی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید