سیل راه ارتباطی 91روستای سیستان و بلوچستان را بست


سیل راه ارتباطی 91روستای سیستان و بلوچستان را بست

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارندگی‌های شدید شبانه روز گذشته که منجر به جاری شدن سیلاب شد مسیر ارتباطی 91 روستای شهرستان‌های میرجاوه و تفتان را بست.

ایوب کرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیلاب اخیر علاوه‌بر قطع راه ارتباطی روستاهای ذکر شده سبب تخریب مسیرهای فرعی میرجاوه - جون آباد و چاه احمد - گوهر کوه و همچنین آب بردگی جاده در مسیر کورین - قلعه بید شد.

وی ادامه داد: بعد از هشدارهای اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی به استان مجموعه اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و راهداران آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی را داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تجربیات قبلی و پیش‌بینی بارش‌های بهاری اقدامات لازم از قبیل لوله گذاری در نقاط موردنیاز و پاکسازی دهانه پل‌ها در زمستان سال گذشته انجام شد.

وی تاکید کرد: تلاش همکاران ما به صورت شبانه روزی برای بازگشایی هر چه سریعتر مسیرهای بسته شده ادامه دارد.

کرد گفت: با توجه به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کنار شرایط متغیر جوی خودداری از انجام ترددهای برون شهری ضرورت دارد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در طول شبانه روز آماده پاسخگویی تلفنی به هموطنان در خصوص وضعیت راه‌ها و همچنین شرایط جدی حاکم در مسیرهاست.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان فعالیت سامانه بارشی در شبانه روز گذشته در این استان به اوج خود رسید بطوریکه تنها در دهستان چانف از توابع بخش لاشار نیکشهر ۸۹ میلی‌متر باران بارید.

محسن حیدری اظهارداشت: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی یکشنبه شب به اوج خود رسید و از حداقل ۱۳۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی سیستان وبلوچستان گزارش بارندگی دریافت شد.
وی با بیان اینکه بیشینه بارش‌های این سامانه تا صبح امروز با ۸۹.۴ میلی‌متر مربوط به «چانف» نیکشهر بوده است، افزود: پس از نیکشهر از ایستگاه‌های «ساربوگ» قصرقند ۷۸، «درودی نرون» خاش ۷۱.۵، «پیپ» نیکشهر ۶۷، «همت آباد کورین» زاهدان۶۳، «توتان» نیکشهر ۶۲.۵، بنت» نیکشهر ۶۱، «دستگرد» نیکشهر ۶۰ و «میرآباد» زاهدان ۵۸.۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حداقل از ۱۸ نقطه استان در شهرستان‌های قصرقند، خاش، چابهار، نیکشهر، ایرانشهر و زاهدان بارش بیش‌از ۵۰ میلی‌متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارندگی در ۴۶ ایستگاه سیستان و بلوچستان بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بوده است.
حیدری به بارش‌های شدید در نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز در ۱۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی در شهرستان‌های ساحلی استان بارندگی ثبت شده که بیشترین مقدار با ۶۴.۲ میلی‌متر مربوط به شهر چابهار بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان شرایط برای بارش رگبار باران، رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک در سیستان و بلوچستان فراهم است اما پیک بارش‌ها را پست سر گذاشته‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی