تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیل در کشف رود انجام شده است


تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیل در کشف رود انجام شده است

مشهد- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به بارش نزولات جوی و هشدارهای هواشناسی در خراسان رضوی و جلوگیری از وقوع سیل نیروهای خدمات شهری با تجهیزات کامل در منطقه کشف رود مستقر شدند.

مهدی یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا دو اکیپ شامل دو دستگاه بیل مکانیکی و لودر همراه با ۶ نیرو به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: این اکیپ‌ها از ساعت ۱۶ امروز به مدت ۷۲ ساعت در نقاط قازقان و خین عرب مستقر شده اند.

او ادامه داد: همچنین برای رفع آب افتادگی های احتمالی نیروهای خدمات شهری به همراه تجهیزات در نقاط مختلف شهر در حال آماده باش هستند.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، سامانه بارشی فعال در این استان موجب بارندگی شدیدی می شود.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی روز سوم فروردین ماه علاوه بر پیش‌بینی تداوم این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه ششم فروردین ماه جاری، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیلها و جاده‌ها در سطح استان به عموم مردم هشدار داد.

شعبه‌ای از کشف‌رود از کوههای هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد عبور می‌کند.

این رود ۲۹۰ کیلومتری که پرآبی آن هم‌اینک تنها در خاطره‌ها باقی مانده از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل‌خاتون به رودخانه هریرود می‌پیوندد و از آنجا به بعد "تجن" نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه می‌یابد تا در انتهای مسیر طبیعی خود در ریگزارهای کشور همسایه فرو رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403