روستاهای پایین سد میناب نباید تخلیه می شد


روستاهای پایین سد میناب نباید تخلیه می شد

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: با توجه به اقدام‌های انجام شده در خصوص سر ریز سد استقلال میناب، لزومی برای تخلیه روستا های پایین دست این سد نبوده و این موضوع درحال کنترل و مدیریت است‌.

رضا مدرس عصر دوشنبه درباره مدیریت شرایط بارندگی در هرمزگان اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته این استان شاهد بارندگی نقطه‌ای و سیل آسا سامانه بارشی بود که بیشترین میزان بارش در شهرستان بندرعباس، سیریک، جاسک، میناب و رودان رخ داد.

وی اضافه کرد: از شب گذشته سدهای شمیل و نیان به بیشترین ظرفیت رسیده و تا صبح امروز مدیریت بحران و رها سازی سیلاب در این مناطق انجام شد و مشکلی در شهرستان بندرعباس بوجود نیامد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: در برخی روستاهای این شهرستان آبگرفتگی های سطحی رخ داد که با همکاری مردم و هماهنگی سایر ارگان‌ها بدون حادثه و خسارت مدیریت شد.

مدرس با اشاره به سر ریز شدن آب از سد استقلال، گفت: در حوزه میناب با توجه به ورودی نزدیک به پنج هزار متر مکعب بر ثانیه در ساعت‌های ابتدایی امروز حدود ۴۰ میلیون مترمکعب ذخیره این سد پر شد و از ساعت چهار بامداد بعد از مدیریت سیلاب سد شمیل و نیان، مدیریت سیلاب سد استقلال آغاز شد.

وی بیان داشت: از ابتدای ساعت‌های بامدادی اعضای مدیریت بحران هرمزگان در سد استقلال حضور داشته‌اند و در حال حاضر ورودی این سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن سه هزار متر مکعب بر ثانیه است.

به گفته این مقام مسوول، تا کنون خسارت خاصی گزارش نشده و یک روستا با آبگرفتگی بسیار پایین گزارش شده که تمهیدهای حفاظتی برای آن هم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: حجم سد استقلال میناب به طور کامل کامل پر شده و دریچه های سر ریز آن نیز بخشی از آب اضافه سد را کنترل می‌کنند تا بتوان بیشترین ظرفیت سد را حفظ و در فصول خشک سال استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان