13.5 تن فرآورده‌ خام دامی فاسد در آذربایجان‌غربی معدوم شد


13.5 تن فرآورده‌ خام دامی فاسد در آذربایجان‌غربی معدوم شد

ارومیه - ایرنا- معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: 13 تن انواع فرآورده‌های خام دامی در هفته اول اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز کشف، ضبط و معدوم‌ شد.

غلامرضا ملکی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۶ مرکز عرضه متخلف در جریان این کشفیات پلمب شد، افزود: اداره‌کل دامپزشکی با قدرت تمام در حوزه‌ وظایف قانونی خود قدم برداشته و در این راستا با متخلفان بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد جدی می‌کند.

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، موضوع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: اکیپ‌های ثابت و سیار در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، قصابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده های دامی نظارت دارند.

ملکی گفت: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند.

به گزارش ایرنا طرح نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی از ۲۵ اسفندماه در استان آغاز شده تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید