برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم


برای درمان زود انزالی قرص های زیادی وجود دارد،دراین مطلب قرص های مناسب برای دیرانزالی را به شما معرفی می کنیم,برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم,دارو برای دیر انزالی


برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

برای درمان زود انزالی قرص های زیادی وجود دارد،دراین مطلب دارو و قرص های مناسب برای دیرانزالی را به شما معرفی می کنیم

زودانزالی شایع ترین اختلال جنسی در آقایان محسوب می شود، قبل از مصرف دارو بهتر است نکاتی مد نظر باشد

دلایل زودانزالی

مجرد بودن

متاهل بودن و کم بودن تعداد رابطه جنسی

تحریک پذیری بالا

طولانی شدن فاصله بین دو انزال

مسائل روحی و روانی

تلقین به انزال شدن

عوارض مصرف برخی داروها

نکات مهم قبل از مصرف دارو برای دیرانزالی

بهتر است نخست هر یک از عوامل مذکور مورد بررسی قرار بگیرد، به عنوان مثال افراد مجرد به دلیل نداشتن رابطه جنسی مستمر به طور طبیعی زودانزالی خواهند داشت و این کاملا طبیعی است پس اگر مجرد هستید و زودانزالی دارید نباید نگران باشید،دوم تکنیکهایی برای کنترل انزال و دیرانزال شدن در رابطه جنسی هست که ( روش های دیر ارضا شدن ) که می توانید مطالعه نمایید.

روشهای غیر دارویی رفع زود انزالی

استفاده از تکنیکهای دیرانزالی در رابطه جنسی نظیر

روش توقف ( STOP START ) :

در این روش حین دخول، بعد از چند لحظه رابطه ار متوقف کرده آلت را بیرون کشیده، وقفه ایجاد کرده و مجددا دخول انجام می شود

روش فشردن:

در این روش با انگشت شصت و نشانه حلقه ای درست کرده و به دور آلت قرار داده و به آلت فشار وارد کرده تا از حالت تحریک خارج شود، این اقدام باید سه مرتبه صورت گرفته و در مرتبه سوم رها شده تا انزال صورت گیرد این روش باعث دیرانزالی می شود

استفاده از کاندوم:

کاندوم می تواند به علت کاهش سطح تماس و آغشته بودن آن به مواد لغزنده و بی حسی باعث تاخیر در انزال شود.

استفاده از ژل یا اسپری تاخیری:

اسپری تاخیری می تواند باعث تاخیر در انزال شود اما به عنوان درمان قطعی محسوب نمی شود و تا زمان استفاده تاثیر دارد

معرفی قرص برای درمان زودانزالی و دیرانزال شدن:

قرص داپوکستین 30 و 60 (Dapoxetine) برای دیر انزالی

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی بر حسب مورد استفاده می شود. بعد از 1.3 ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد بطوری که 95% آن بعد از 24 ساعت از بدن دفع می شود. این دارو برای درمان زود انزالی بر حسب نیاز در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بجز آمریکا استفاده می شود.

این دارو بصورت قرص های داپوکستین 30 و 60 میلی گرمی تولید شده و 1 تا 2 ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر بسزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی بکار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با اینحال بایستی با احتیاط مصرف شود بویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.(مصرف یا قطع این دارو به دلیل عوارض جانبی نیاز به تجویز پزشک دارد)

پاروکستین

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

داروی پاروکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI می باشد، از آن برای درمان زود انزالی استفاده می شود. اثر حاصل از قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان می دهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.(مصرف یا قطع این دارو به دلیل عوارض جانبی نیاز به تجویز پزشک دارد)

سرترالین (Zoloft)

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

داروی سرترالین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.) (مصرف یا قطع این دارو به دلیل عوارض جانبی نیاز به تجویز پزشک دارد)

قرص کلومیپرامین برای زود انزالی و SSRIs

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

مرکزی که دستور انزال را صادر می کند در طناب نخاعی قرر دارد که خود تحت کنترل عوامل مغزی و محیطی می باشد. ماده ای به نام سروتونین مسئول کنترل انزال است. داروهای ضد افسردگی SSRIs که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین هستند. همه این داروها مکانیسم مشابهی دارند. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد.

اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد.

عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد. این عوارض خفیف بوده و بتدریج بعد از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است.

به بیماران توصیه می شود از قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز روزانه دارو پرهیز کنند تا دچار علائم ترک دارو نشوند.

برخی مطالعات اثربخشی نسبی پاروکستین بصورت استفاده ی موردی و برحسب نیاز 3 تا 5 ساعت قبل از فعالیت جنسی را نیز ذکر می کنند.(مصرف یا قطع این دارو به دلیل عوارض جانبی نیاز به تجویز پزشک دارد)

سیتالوپرام (Celexa)

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

همانند داروی سرترالین، داروی سیتالوپرام نیز یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که از آن برای درمان زود انزالی استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان نمی‌دهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.(مصرف یا قطع این دارو به دلیل عوارض جانبی نیاز به تجویز پزشک دارد)

فلوکستین (Fluoxetine)

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

در درمان زودانزالی عملکردی مشابه با قرص‌های تاخیری پاروکستین، سرترالین و سیتالوپرام دارد.(مصرف یا قطع این دارو به دلیل عوارض جانبی نیاز به تجویز پزشک دارد)

عوارض مصرف قرص های تاخیری برای درمان زودانزالی استفاده از قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی رفتن سراغ ساده ترین راه برای حل این مشکل است و همیشه ساده ترین راه درمان بهترین راه درمان نیست. بدون شک استفاده از قرص های تاخیری برای درمان مشکلات جنسی عوارض زیادی در پی خواهد داشت و بزرگترین مشکل آن این است که پس از قطع مصرف این داروها مشکل زودانزالی با شدت بیشتر سراغ مصرف کننده خواهد آمد. از عوارض مصرف قرص های تاخیری می توان به اختلال پرپاپیسم یا نعوظ مانا، تغییر در دید و از دست دادن شنوایی اشاره داشت.

منابع: سایت دکتر جباری-سایت ستاره

این مطلب در تاریخ سه شنبه 4 فروردین 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
28





نظر شما در مورد مطلب برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم چیست
:نام
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل