آفریقا برای احیای اقتصادی به 100 میلیارد دلار نیاز دارد


وزیران دارایی آفریقا هشدار دادند این قاره برای احیای اقتصاد خود به 100 میلیارد دلار نیاز دارد تا بتواند با تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کووید 19 مقابله کند.

آفریقا برای احیای اقتصادی به 100 میلیارد دلار نیاز دارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون اقتصادی آفریقا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آفریقا برای احیای اقتصاد خود به طور فوری به ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد تا بتواند با تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کووید ۱۹ مقابله کند.
این خبر پس از کنفرانس مجازی ۱۹ مارس میان وزیران دارایی آفریقا در مورد تبادل نظر برای تلاش دولت‌ها در پاسخ به همه گیری اعلام شد.
اعضای این نهاد هشدار دادند آفریقا فورا به احیای اقتصادی با مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد. آن‌ها در مورد دو اهرم برای رسیدن به این هدف توافق کردند.
وزیران دارایی آفریقا معافیت از پرداخت بهره که میزان آن برای سال ۲۰۲۰، ۴۴ میلیارد دلار برآورد شده است و تمدید احتمالی معافیت پرداخت میان مدت را خواستار شدند.
این کار اجازه تامین نقدینگی فوری برای دولت‌ها را در چارچوب مبارزه برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ می‌دهد.
کمیسیون اقتصادی آفریقا تاکید کرد معافیت از پرداخت بهره نه تنها باید شامل بدهی‌های عمومی شود بلکه باید اوراق قرضه را هم در بر بگیرد.
این کمیسیون اعلام کرد پیش بینی‌های اولیه اقتصادی در اکثر اقتصاد‌ها به طور متوسط با کاهش درآمد دو تا سه واحدی برای سال ۲۰۲۰ همراه است که به دلیل این بیماری همه گیر است.
این نهاد منطقه‌ای اعلام کرد حتی پیش از همه گیری کووید ۱۹ آفریقا با کسری شدیدی برای اقدامات و برنامه‌های تامین بودجه رو به رو بود.
وزیران دارایی آفریقا همچنین بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و حمایت از ۳۰ میلیون فرصت شغلی در خطر به ویژه در حوزه گردشگری و هواپیمایی تاکید کردند.
کمیسیون اقتصادی آفریقا در زمینه اقدامات بهداشتی هم بر لزوم یک واکنش هماهنگ فوری در زمینه لجستیکی و تامین تجهیزات غربالگری تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی