کارگران بیکار شده به علت کرونا در استان اردبیل بیمه بیکاری دریافت می‌کنند


کارگران بیکار شده به علت کرونا در استان اردبیل بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اعلام کرد: کارگران مشمول قانون کار که همزمان با شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

قاسم رحیمی روز سه‌شنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: این افراد با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده و از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان‌کرد: در پی شیوع کرونا در استان و تحت شعاع قرار گرفتن بنگاه‌های اقتصادی و برخی از مشاغل، کارگران مشمول قانون کار که شغل خود را از دست داده‌اند، از حمایت بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر اینکه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری هیچ نیازی به مراجعه حضوری کارگران به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تامین اجتماعی نیست، اظهارداشت: کارگران تنها با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند و بقیه مراحل توسط مبادی ذیربط پیگیری خواهد شد.

وی افزود: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌های غیر دولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

رحیمی تاکید کرد: کارگرانی که شغل خود را از اسفندماه سال قبل از دست داده‌اند، جهت دریافت مقرری تا ۲۰ فروردین امسال فرصت ثبت‌نام در سامانه را دارند.

وی همچنین گفت: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از طریق سامانه، نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام شده و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه اقدام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه‌کرد: در صورت احراز شرایط قانونی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ثبت‌نام کنندگان بابت ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال لیست مشمولان به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از اواخر سال گذشته، برخی از واحدهای تولیدی و کارگاهی فعالیت خود را متوقف و تعطیل کردند و در پی این اقدام ناخواسته تعدادی از فعالان مشاغل آزاد و کارگاهی، شغل خود را از دست دادند.

هنوز برآورد دقیقی از میزان بیکاری ناخواسته ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل انجام نشده است.

بر اساس آخرین آمار، تعداد جانباختگان بیماری کرونا در استان اردبیل به ۴۴ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان نیز ۳۰۹ نفر اعلام شده و ۳۳۷ نفر هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟