متولیان 50موکب اربعین حسینی خوزستان برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شدند


متولیان 50موکب اربعین حسینی خوزستان برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شدند

اهواز - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:متولیان 50 موکب اربعین حسینی با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با کرونا در مناطق مختلف خوزستان به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس مرگبار وارد عمل شدند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو باخبرنگار ایرنا افزود:متولیان موکب‌های اربعین حسینی با هماهنگی و درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان کار ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و پرتردد را با هدف جلوگیری از شیوع ویروس مرگبار کرونا در همه شهرهای استان شروع کرده و به صورت مستمر این کار در حال انجام است.
وی با تقدیر از پزشکان ، پرستاران ، بهیاران و مجموعه کادر درمانی خوزستان که در صف مقدم مبارزه با ویروس مرگبار کرونا قرار دارند گفت:موکب‌های اربعین حسینی کار پخت بخشی از غذای مورد نیاز مراکز درمانی خوزستان را نیز انجام می‌دهند.
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین در تهیه و توزیع ماسک و دستکش بهداشتی برای شهروندان و مراکز درمانی با مجوز و درخواست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌دهند ادامه داد موکب‌های اربعین با روحیه بسیجی آماده خدمت رسانی به مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده و در صورت نیاز موکب‌های بیشتری آماده خدمت رسانی هستند.
وی توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه مبارزه با ویروس کرونا و در این پیوند نصب بنر برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در سطح میدان‌ها و مکان‌های عمومی را از دیگر ابعاد خدمت رسانی موکب‌های اربعین حسینی به مردم بیان کرد.
موکب‌های اربعین حسینی در جریان سیلاب بهار سال ۱۳۹۸ خوزستان و سیل بهمن پارسال سیستان و بلوچستان به صورت خودجوش وارد عرصه امدادرسانی به مردم آسیب دیده شدند.
تاکنون شمار زیادی از گروه‌های جهادی ، بسیجی و تشکل‎‌های مردم نهاد خوزستان در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا وارد عمل شده‌اند.
بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، تا روز سه شنبه افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان به ۵۰۲ نفر رسیده که از این تعداد ۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟