برتری علوم پزشکی جهرم در مدلسازی بیماری‌زایی کووید 19


برتری علوم پزشکی جهرم در مدلسازی بیماری‌زایی کووید 19

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: این دانشگاه در مدلسازی بیماری‌زایی کروناویروس، به عنوان دانشگاه برتر کشور مشخص شد.

دکتر محمد رحمانیان با اشاره به تشکیل کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ توسط تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور که بر اساس پرتکل وزارت بهداشت بوده است، گفت: بررسی الگوی بیماری زایی ویروس در شهرستان و مقایسه با دیگر نقاط کشور، بررسی وضع موجود و پیش بینی روند بیماری در شهرستان و ارائه مدل های اپیدمیولوژیک، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای در کنترل بیماری در شهرستان از اهم وظایف این کمیته است.

به گفته وی پیش بینی نیازهای آتی و فعلی اعم از تعداد تخت های بیمارستانی، تخت ICU، دستگاه ونتیلاتور، تجهیزات حفاظت فردی پرسنل، تعیین وضعیت بیماران شناسایی شده، پیگیری موارد تماس، ارائه و ارسال اطلاعات اپیدمیولوژیک بیماران شهرستان بصورت هفتگی به کمیته اپیدمیولوژی کشوری از اقدامات مهمی است که توسط کمیته دانشگاه در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: بر اساس این سیاستگذاری، کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه تاکنون یک گزارش شامل مدل سازی بیماری در سناریو های مختلف، تعیین وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری و ارائه مدل علمی تغییر رفتار جامعه راجع به اینکه چرا مردم به توصیه های بهداشتی عمل نمی کنند به کمیته کشوری اپیدمیولوژی ارسال کرده است.

وی بیان کرد: بعد از بررسی های انجام شده توسط کمیته اپیدمیولوژی کشوری کووید ۱۹، مشخص گردید تحلیل ها و پیشنهادات سه دانشگاه علوم پزشکی جهرم، شاهرود و شهرکرد برای کنترل بیماری از نظر کمی و کیفی در بین سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به عنوان برتر شناخته شده است.

به گفته رحمانیان، تحلیل ها و پیشنهادات این سه دانشگاه در موضوع چگونگی کنترل این بیماری برای الگوسازی در اختیار سایر کمیته های اپیدمیولوژی دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی جهرم به صورت شبانه روزی وضعیت بیماری در این شهرستان، استان فارس، کشور و جهان را رصد کرده و به صورت فعال مدل سازی های خود را به روز و برای استفاده متولیان دانشگاهی و کشوری ارسال می‌کند.

دکتر وحیدرضا رحمانیان عضو هیئت علمی گروه اپیدمیولوژی دانشگاه عاوم پزسکی جهرم نیز گفت: اقدامات انجام شده در کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه شامل تحلیل و مدل سازی روند بروز بیماری در شهرستانجهرم ارائه پیشنهادات برای کنترل بیماری در کشور و شهرستان به کمیته اپیدمیولوژی کشوری و تجزیه تحلیل داده های اپیدمیولوژیک بیماران شناسایی شده و ارسال آن به مسئولین دانشگاهی و ستاد کشوری بوده است.

رحمانیان خاطرنشان کرد: محاسبه میزان شاخص انتقال بیماری بصورت اختصاصی و روزانه در شهرستان انجام می شود. رصد شاخص ها به طور منظم و مشاهده تغییر در آن مشخص می کند که تغییر رفتار مردم طی روز های گذشته چگونه بوده است و روند بیماری طی روز های آینده چگونه خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی