25 هزار بازید از مراکز عرضه موادغذایی سیستان و بلوچستان انجام شد


25 هزار بازید از مراکز عرضه موادغذایی سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون‌بر 25 هزار بازید از مراکز عرضه موادغذایی، امکان عمومی و کارگاه‌های صنعتی سیستان و بلوچستان همزمان با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بازرسی‌ها از امکان عمومی سیستان و بلوچستان در دستور کار کادر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.

وی ادامه داد: با نظارت‌های انجام شده این مدت ۲۵ مرکز عرضه موادغذایی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند تعطیل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا بیش‌از هفت هزار پوستر رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی سیستان و بلوچستان نصب شد.

وی بیان کرد: ضروری است شهروندان با مهم دانستن سامانه ۴۰۳۰ حوزه بهداشت و درمان را برای مقابله هر چه سریعتر و بهتر با ویروس کرونا یاری دهند.

طباطبایی اظهارداشت: هم‌اینک اطلاعات ۷۴۲ هزار و ۵۷۸ نفر از شهروندان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسط کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در سامانه خود اظهاری ویروس کرونا ثبت شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار نفر از کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری مشارکت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن و چشم پوشی کردن از سفر است.

وی بیان کرد: یکی از موارد بسیار مهم در بحث مدیریت بیماری‌ها، قطع زنجیره آن بوده که موفقیت در این حیطه بطور قطع منوط به شناسایی افرادی است که در خانواده‌ها دچار علائم یا مشکوک به این ویروس هستند که انجام این کار به تحقق برنامه ها کمک می‌کند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۵۷نفر افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی