شایعه: نسخه‌ی بعدی سری بازی Call of Duty ریبوت Black Ops خواهد بود


شایعه: نسخه‌ی بعدی سری بازی Call of Duty ریبوت Black Ops خواهد بود

شایعات و گزارشات اخیر حکایت از این دارند که اکتیویژن قصد دارد برای نسخه‌ی جدید سری بازی Call of Duty ریبوت دیگری را توسعه دهد. در آپریل 2019 گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اکتیویژن برای نسخه‌ی سال 2020 بازی Call of Duty چرخه‌ی توسعه بین سه استودیوی خود را می‌شکند و با اینکه این بار نوبت «اسلج‌همر گیمز» (Sledgehammer Games) برای ساخت نسخه­‌ی جدید...

شایعات و گزارشات اخیر حکایت از این دارند که اکتیویژن قصد دارد برای نسخه‌ی جدید سری بازی Call of Duty ریبوت دیگری را توسعه دهد.

در آپریل 2019 گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اکتیویژن برای نسخه‌ی سال 2020 بازی Call of Duty چرخه‌ی توسعه بین سه استودیوی خود را می‌شکند و با اینکه این بار نوبت «اسلج‌همر گیمز» (Sledgehammer Games) برای ساخت نسخه­‌ی جدید است، اما «تری‌آرک» (Treyarch) قرار است برای 2020 سکان سری را در دست بگیرد. چند ماه بعد لو رفت که این نسخه در واقع ریبوت Black Ops خواهد بود و حال باری دیگر شاهد گزارشاتی در این باره هستیم.

کانال یوتیویب TheGamingRevolution طی ویدئوی جدیدی جزئیات تازه‌ای را از نسخه‌ی بعدی بازی Call of Duty لو داده است. این ویدئو دوباره تایید می‌کند که تری‌آرک توسعه‌ی نسخه‌ی جدید را بر عهده دارد و «ریون سافت‌ور» (Raven Software) و اسلج‌همر در این پروسه کمک می‌کنند. موتور سازنده‌ی این بازی همان موتوری است که «اینفیتی وارد» (Infinity Ward) برای توسعه‌ی ریبوت Modern Warfare مورد استفاده قرار داده بود.

به گفته‌ی این کانال، شخصیت‌های اصلی سری Black Ops یعنی «الکس میسون» (Alex Mason) و «فرانک وودز» (Frank Woods) در ریبوت آن حضور خواهند داشت اما بازیگران جدیدی برای آن‌ها انتخاب شده است. بخش کمپین این عنوان یک داستان به مدت 40 سال را روایت می‌کند – در گزارشات قبلی هم چنین چیزی ذکر شده بود – و تمرکز آن بر روی اتفاقات واقعی طی جنگ سرد و جنگ ویتنام است، که خصوصاً جنگ ویتنام بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. نام رمز این بازی در حال حاضر Zeus است و با نام Call of Duty: Black Ops یا Call of Duty: Black Operations منتشر خواهد شد.

ریبوت Black Ops حتی از ریبوت Modern Warfare هم واقع‌گرایانه‌تر است و صحنه‌هایی بسیار شوکه‌کننده و همچنین یک صحنه‌ی بازجویی قابل توجه را شامل می‌شود که البته سری Black Ops با صحنه‌های بازجویی غریبه نیست. داستان بازی از چشم‌اندازهای مختلف از جمله ایالات متحده‌ی آمریکا، ویتنام جنوبی و ویت کانگ روایت خواهد شد.

در خصوص بخش چندنفره‌ی این ریبوت باید گفت که ظاهراً چندین حالت 32 به 32 از جمله Ground War وجود خواهد داشت. همچنین شاهد بازگشت کیل‌استریک‌ها و اوپراتورها خواهیم بود. محتویات دانلودی پس از عرضه برای این بخش نیز رایگان خواهد بود اگرچه اکتیویژن یک بتل پس را برای بخش زامبی در نظر گرفته است. بخش زامبی همان‌طور که واضح است بازگشته و داستان آن بر روی ویتنام متمرکز و مانند بخش داستانی واقع‌گرایانه‌تر از گذشته خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، گزارش شده است که اسلج‌همر گیمز روی یک نسخه‌ی رایگان از بازی Call of Duty کار می‌کند که قرار است در سال 2021 روانه‌ی بازار شود و پیش‌تر هم گزارشاتی در این مورد منتشر شده بود. این عنوان که یک اسپین‌آف به شمار می‌رود، ظاهراً از محیط جهان‌آزاد و المان‌های بتل رویال برخوردار خواهد بود. جزئیات بیشتر از این بازی در دست نیست.

مثل همیشه، تا زمانی که خبری رسمی منتشر نشود نباید به چنین شایعاتی اطمینان کرد. جدیدترین نسخه از سری Call of Duty یعنی Call of Duty: Warzone که یک تجربه‌ی بتل رویال اسپین‌آف است، هم‌اکنون در دسترس پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان قرار دارد و در ابتدای کارش بسیار موفق ظاهر شده است.

نظر شما راجع به شایعات اخیر درباره‌ی نسخه‌ی جدید بازی Call of Duty چیست؟

شایعه: نسخه‌ی بعدی سری بازی Call of Duty ریبوت Black Ops خواهد بودشایعه: نسخه‌ی بعدی سری بازی Call of Duty ریبوت Black Ops خواهد بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟