سامانه ثبت تخلفات منابع آب در اردبیل راه‌اندازی شد


سامانه ثبت تخلفات منابع آب در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مسوول میز خدمت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از راه‌اندازی سامانه اعلام و ثبت تخلفات منابع آبی در این استان خبر داد.

رحمت سلیمی روز پنجشنبه گفت: ایجاد بستر و تسهیل در صیانت از منابع آبی و خودداری از مراجعه ارباب رجوع به مرکز ستادی و امور منابع آب شهرستان‌ها از اهداف ایجاد سامانه اعلام و ثبت تخلفات در زمینه منابع آبی استان با شماره ۳۱۷۱ می‌باشد.

وی تشریح‌کرد: شماره‌گیری آن از طریق خط تلفن ثابت بدون پیش شماره و خط موبایل با پیش شماره ۰۴۵ می‌باشد و همکاران در معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آماده پاسخ‌گویی و رسیدگی به خبرهای واصله در خصوص تخلفات منابع آب و برخورد با متخلفان در جهت صیانت از منابع آبی در استان می‌باشند.

مسوول میز خدمت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: موارد ثبت تخلفات همه روزه بازبینی شده و به مدیران امور آب در شهرستان‌ها بصورت کتبی اعلام و به وسیله گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در هر شهرستان تحت بررسی قرار می‌گیرند.

او گفت: این اقدام می‌تواند در کشف سریع تخلفات در زمینه منابع آبی از جمله تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها، برداشت اضافی از چاه‌ها و جلوگیری از خسارت وارده به منابع آب زیرزمینی، حفاری‌های غیرقانونی چاه، دستکاری کنتور هوشمند و حجمی، انتقال غیرقانونی آب به اراضی غیر آبخور اولیه چاه‌های کشاورزی، انتقال و استفاده از آب چاه‌های صنعتی برای موارد کشاورزی و یا وابسته به کشاورزی، برداشت غیرمجاز از منابع آب سطحی به وسیله موتورپمپ و آبیاری اراضی دیم و مراتع، برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای از بستر رودخانه‌ها و تجاوز به حریم رودخانه از جمله کاشت نهال و ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس