برگزاری نخستین مسابقه ملی تواشیح و ابتهال دینی در کربلای معلی


برگزاری نخستین مسابقه ملی تواشیح و ابتهال دینی در کربلای معلی

نخستین مسابقه ملی تواشیح و ابتهال دینی و حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا با استفاده از شبکه های اجتماعی در کربلای معلی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، شعبه تخصصی صوت حسینی در بخش فعالیت های عمومی وابسته به امام حسین(علیه السلام) اعلام کرد: نخستین مسابقه ملی تواشیح و ابتهال دینی و حسینی با حضور 38 نفر از جوانان برگزار می شود.

برگزاری این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تردد در عراق با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

شیخ «مهدی الخزاعی» مسئول این شعبه گفت: مسئولان آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) به دلیل شرایط فوق العاده در عراق و برای حفظ سلامت شرکت کنندگان از حضور آنها در مقر این شعبه در کربلای معلی جلوگیری می کنند، به همین دلیل قرار است که اجرای این مسابقه از راه دور و با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام شود.

الخزاعی افزود: شرکت کنندگان باید یک اثر صوتی از خود بدون آهنگ ارسال کنند و باید ابتهال و تواشیح با احساس خوانده شود.

وی ادامه داد: کمیته داوران این مسابقه شامل «مهدی هلال» داور سلامت زبان عربی، «یاسین الوائلی» داور آواز، «علی الوائلی» داور ادای کلمات و «مهدی الخزاعی» داور صوت است. این مسابقه سه نفر برگزیده خواهد داشت.

مسئول شعبه تخصصی صوت حسینی گفت: این مسابقه با هدف آماده کردن گروهی از جوانان و نوجوانان فعال برای ادای صحیح عبارت ها، حفظ میراث ملی- دینی و هدایت جوانان و نوجوانان برای برپایی مناسبت های شاد و میلاد ائمه اطهار(علیهم السلام) برگزار می شود.

الخزاعی گفت: اعلام نتایج و توزیع جوایز به برگزیدگان در یک مراسم ویژه و پس از عبور از بحران ویروس کرونا انجام می گیرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان