استاندار: حس نوع‌دوستی مردم آذربایجان‌غربی قابل تحسین است


استاندار: حس نوع‌دوستی مردم آذربایجان‌غربی قابل تحسین است

مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حس نوع‌دوستی مردم در کمک و یاری به همدیگر طی روزهای شیوع بیماری کرونا قابل تحسین بوده و این مشارکت و همیاری به یادماندنی آنان در بخش سلامت هرگز فراموش نخواهد شد.

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در آیین افتتاح بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت خیّران مهاباد افزود: همزمان با شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی و احساس نیاز در برخی موارد در بخش سلامت، مردم علاوه بر مشارکت در تامین برخی اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی، در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری خوبی با مسوولان از خود نشان دادند.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و نیاز همه بخش‌ها به مشارکت همه مردم برای مقابله با بیماری کرونا و شکست آن اظهار داشت: در این بین عده‌ای با کمک‌های مالی، برخی با کار، عده‌ای با رفتار، تعدادی از مردم با علم و دانش خود و بعضی هم با بیرون نیامدن و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا نقش‌آفرینی می‌کنند که این موضوع قابل تحسین است.

وی ادامه داد: مردم در کنار عمل به دستورالعمل‌ها و هشدارهایی که متخصصان پزشکی و مسوولان حوزه بهداشت به آنها می‌دهند، کمک‌های بسیار شایانی به صورت‌های مختلف برای حمایت از همنوعان خود انجام می‌دهند که شایسته قدردانی است.

شهریاری با اشاره به اینکه شیب ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ملایم است، اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت استان در موضوع کرونا حاد نیست و با همبستگی مردم توانسته‌ایم از اوج گرفتن بیماری جلوگیری کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی از کادر درمانی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهار داشت: کنترل بیماری کرونا وابسته به انسجام همه اقشار جامعه است و نهادهای دولتی همراه با پشتوانه مردمی در حال گذر از این وضعیت بحرانی هستند.

وی با اشاره به اعمال محدویت‌های بیشتر در ترددهای محورهای موصلاتی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزود: این اقدامات سخت‌گیرانه برای بهبود شرایط و محافظت از سلامت مردم است که انتظار داریم نظیر گذشته، شاهد همکاری مردم در کاهش سفر و ماندن در خانه باشیم تا همه با هم بیماری کرونا را شکست دهیم.

بیمارستان موقت شهرستان مهاباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا به کرونا به همت و تلاش خیّران و هزینه ۱۰ میلیارد ریال در محل سالن ۲ هزار نفری مهاباد راه‌اندازی شده‌است.

در آیین افتتاح این بیمارستان رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، فرماندار، امام جمعه و شماری از خیّران این شهرستان حضور داشتند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان برای دومین بار در یک ماه اخیر، طی ۲۴ ساعت گذشته ثابت بوده و افزایش نیافته است؛ هم‌اکنون ۲۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ بیمار مبتلا و ۱۰ نفر مشکوک به کرونا بوده که در بخش ایزوله این بیمارستان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

تاکنون ۲ نفر شامل یک مرد ۹۶ ساله و یک مرد ۴۶ ساله از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد فوت کرده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۵۶۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۳ نفر فوت کرده‌اند؛ سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۱.۹ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس