عوامل موثر در کسب موفقیت چیست؟


عوامل موثر در کسب موفقیت چیست؟

یک روانشناس گفت: بی شک دستیابی به موفقیت یکی از آرزو‌های دیرینه انسان‌ها است که برای دستیابی به آن، راه‌های مختلفی را در طول زندگی امتحان می‌کنند.

عوامل موثر در کسب موفقیت چیست؟

سید شهرام علیزاده روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عوامل موثر در موفقیت اظهار کرد: بی شک دستیابی به موفقیت یکی از آرزو‌های دیرینه انسان‌هاست که برای دستیابی به آن، راه‌های مختلفی را در طول زندگی امتحان می‌کنند، مسئله‌ای که در اینجا بسیار مهم است شناسایی دیدگاه افراد به شرایط لازم جهت کسب موفقیت است.

او بیان کرد: شاید شما هم در اطراف خود با افرادی مواجه شدید که عدم موفقیت خود را به عواملی، چون نداشتن شانس و بداقبالی، لطمه خوردن از اطرافیان، شرایط اجتماعی و اقتصادی و یا نداشتن استعداد مربوط می‌دانند و گاه حتی حاضر نیستند کوچکترین مسئولیتی را در قبال شکست‌های خود بپذیرند.

این روانشناس با بیان اینکه نمی‌توان نقش هیچ یک از شرایط محیطی یا استعداد را در کسب موفقیت انکار کرد، گفت: به هیچ وجه نمی‌توان در این زمینه اغراق کرد، کم نیستند کسانی که در بهترین شرایط محیطی و اجتماعی سقوط کرده اند و نه تنها به موفقیت دست نیافته اند بلکه زندگی خود را به نابودی کشانده اند و در سوی دیگر نیز بسیارند افراد با استعدادی که در تامین هزینه‌های اولیه زندگی خود با مشکل مواجه بوده اند و به همین دلیل نتوانسته اند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.

این روانشناس مطرح کرد: هر یک از عوامل محیطی همچون شرایط اجتماعی و اقتصادی، محل زندگی، سهمی را در موفقیت فرد به خود اختصاص می‌دهند که به همراه سهم عوامل درونی همچون تلاش و پشتکار و استعداد، عوامل دخیل در موفقیت را تشکیل می‌دهند.

علیزاده عنوان کرد: به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که برای کسب موفقیت، استعداد و هوش به تنهایی کافی نیست و بایستی حداقل شرایط محیطی جهت بروز این استعداد وجود داشته باشد و از طرف دیگر نمی‌توان گفت هر کس در هر زمینه‌ای تلاش کند به موفقیت خواهد رسید بی آنکه استعداد شناسایی مسیر درست را در وجود خود داشته باشد.

او تصریح کرد: باید گفت که عوامل محیطی در کنار عوامل درونی همچون هوش و استعداد برای رسیدن به موفقیت مهم هستند و نمی‌توان نقش هیچ یک را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج