گلایه امام جمعه زهکلوت از روند رسیدگی به سیل زدگان بخش جازموریان


گلایه امام جمعه زهکلوت از روند رسیدگی به سیل زدگان بخش جازموریان

امام جمعه زهکلوت از کندی روند رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل اخیر در این منطقه گلایه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین "حمید بامری" در گفت‌وگو با ایسنا ضمن انتقاد از روند رسیدگی به وضعیت سیل زدگان این منطقه با گذشت ۶ روز از بارش های اخیر و جاری شدن سیل در بخش جازموریان و شهر زهکلوت گفت: خدمات اولیه انجام شده است اما از وضعیت اضطراری منطقه کاسته نشده است.

وی رصد مشکلات و پایش بیشتر منطقه را بعد از سیل را خواستار شد و افزود: زیرساخت های ارتباطی و شهری این منطقه آسیب دیده است. نیازهای اولیه از جمله‌ توزیع نان و آب انجام شده اما خرابی های ناشی از سیل زیاد است.

بامری، محور «زهکلوت - زاهدان» را با تخریب پل ها خطرناک عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینکه همه پل های مسیر تخریب شده اند، چند پل نیمه تخریب نیز وجود دارد که ضرورت دارد هر چه سریعتر و قبل از ایجاد خسارت های بعدی نسبت به ترمیم آنها اقدام شود.

وی با این توضیح که هواشناسی برای روزهای آینده خطر سیل در منطقه جنوب استان کرمان و بخش زهکلوت را هشدار داده است، گفت: خسارات سیل قابل پیش بینی نیستند.

امام جمعه زهکلوت (جازموریان) از وضعیت معابر عمومی شهر زهکلوت نیز سخن گفت و افزود: تردد برای مردم سخت است و می طلبد شهرداری نسبت به شن ریزی کوچه ها و خیابان ها اقدام کند.

وی بر لزوم انسجام و وحدت رویه مسؤولان در امر کمک رسانی تاکید کرد و گفت: مجمع یاوران امام رضایی، گروهای جهادی، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و گروه های مردمی برای کمک به مردم سیل زده زهکلوت آماده اند اما به ماشین آلات و ابزار کار نیاز دارند که تامین آنها مقدور نیست و از استاندار، مدیران کل‌، معاونین استاندار و همه دستگاه هایی که قدرت اجرایی دارند درخواست می کنم که به کمک و یاری مردم بشتابند چون تنها تشکیل جلسات گره گشا نخواهند بود.

وی، تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران را با ریاست استاندار را در منطقه‌ خواستار شد.

امام جمعه زهکلوت تلاش و حرکت برای فراهم کردن امکان تردد بدون خطر را در محور «زهکلوت - رودبارجنوب» و «زهکلوت - زاهدان» را مورد تاکید قرار داد و گفت: در محورهای فوق هیچ پل سالمی وجود ندارد. باید فکر اساسی بشود ضمن آنکه مسیرهای جایگزین برای تردد نیز ایمن نیستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!