هواشناسی ایران 99/1/9/بارش در اغلب شهرها و باران 110 میلی‌متر در برخی نقاط/ورود به شهرها فقط با پلاک و بیمه‌نامه مربوط به همان شهر/ رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق 2300 ترددشمار


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارندگی در بسیاری از نقاط غرب کشور از امشب آغاز می‌شود، گفت: روز آینده 10 فروردین در اغلب نقاط کشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف داریم.مقام مسئول مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق 2300 ترددشمار انجام می‌شود، گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا مردم حتماً از انجام سفر...

صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعدازظهر امروز در استان‌های ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس بارش بین 50 تا 70 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در غرب اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و غرب یزد بارش بین 20 تا 40 میلی‌متر خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده 10 فروردین در استان‌های لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و فارس بارش بین 70 تا 110 میلی‌متر پیش‌بینی‌ می‌شود. همچنین در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بین 30 تا 50 میلی‌متر بارش خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه 11 فروردین در هرمزگان، جزایر اطراف تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام باران بین 20 تا 40 میلی‌متر خواهیم داشت. همچنین در این روز در غرب کردستان،‌جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و استان مرکزی 20 تا 40 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 12 فروردین در استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و خراسان شمالی 20 تا 40 میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش به صورت برف خواهد بود.

وی گفت:‌ در این راستا بروز صاعقه و تگرگ در کوهستان و مناطق مرتفع و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی ایران 99/1/9/بارش در اغلب شهرها و باران 110 میلی‌متر در برخی نقاط/ورود به شهرها فقط با پلاک و بیمه‌نامه مربوط به همان شهر/ رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق 2300 ترددشمار

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا روزهای یکشنبه و دوشنبه در اغلب مناطق کشور بارش باران و رعدوبرق در کنار وزش باد شدید موقت تداوم دارد و بارش تگرگ نیز در برخی مناطق محتمل است.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، مرکز کرمان، شمال بوشهر، غرب هرمزگان و جزایر شمال خلیج فارس است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، یزد، خراسان رضوی، غرب کرمان، غرب و شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس خواهد بود.

ضیائیان عنوان کرد: روز سه‌شنبه 12 فروردین تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه البرز مرکزی و شرقی است و اواخر وقت سه‌شنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: در این مدت بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 26درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در بعدازظهر بارش پراکنده باران و سپس کاهش ابر در پایتخت خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 9 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران جهت باد، شرقی سرعت آن 14 کیلومتر بر ساعت و دید افقی 10 کیلومتر است.

هواشناسی ایران 99/1/9/بارش در اغلب شهرها و باران 110 میلی‌متر در برخی نقاط/ورود به شهرها فقط با پلاک و بیمه‌نامه مربوط به همان شهر/ رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق 2300 ترددشمار

ایمان محرابی‌نیا در تشریح آخرین وضعیت راه‌ها بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا ورود خودروها به شهرها فقط با پلاک و بیمه‌نامه مربوط به آن شهر مجاز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تردد در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه روان است، افزود: در منطقه یک آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت ترافیک در حال حاضر روان است.

* برف و باران در جاده‌های 18 استان

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر در محورهای هراز و فیروزکوه بارش باران را شاهد هستیم و در دیگر محورهای منتهی به شمال کشور بارش خاصی را نداریم.

محرابی‌نیا با اشاره به بارش برف و باران در جاده‌های چهار محال و بختیاری گفت: در حال حاضر در محورهای تهران، خوزستان، فارس، زنجان، لرستان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، مازندران، کرمان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران داریم.

* رصد تردد خودرو از طریق 2300 دستگاه ترددشمار

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: رصد تردد خودرو از طریق 2300 دستگاه ترددشمار در جاده‌ها انجام می‌شود که طبق اطلاعات این ترددشمارها کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل 19.7درصد کاهش نشان می‌دهد. در همین مدت سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها 14.5 درصد بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.

* محور قائمشهر - بابل پرترددترین جاده کشور

محرابی‌نیا اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته محور قائمشهر - بابل با 59 هزار و 406 تردد پرترددترین جاده کشور بود و پس از آن آزادراه قزوین - کرج،‌ آزادراه کرج - تهران و آزادراه کرج - قزوین پرترددترین جاده‌های کشور بود.

* ممنوعیت تردد محموله‌های ترافیکی

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه در ایام نوروز به دلیل کاهش سفرها محدودیت ترافیکی در جاده‌ها موقتاً اعمال نمی‌شود، گفت: تردد محموله‌های ترافیکی که از قبل پروانه عبور دریافت کرده‌اند از ساعت 7 روز یازدهم فروردین تا ساعت 7 روز شانزدهم فروردین در جاده‌ها ممنوع است.

*‌انسداد 24 جاده به دلیل نبود ایمنی و سیلاب

وی گفت:‌در حال حاضر 24 جاده به دلیل نبود ایمنی مسدود است که در این باره می‌توان به جاده یاسوج - باغچه سادات، رودبار - قلعه‌گنج، کمربندی دیر در بوشهر، جاده تلو در تهران منطقه چهار آزادراه تهران - شمال، جاده ثلاث - سرپل ذهاب و محور پل‌زال - اندیمشک اشاره کرد.

محرابی‌نیا افزود: همچنین محور خرم‌آباد - پلدختر، جاده خلخال - اسالم، محور شمشک - دیزین و جاده پونل - خلخال از محورهای مسدود به دلیل نبود ایمنی است.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

طلا را فراموش کنید، وقت خرید سهام است | 2.5 هزار معرفی هیوندای النترا ۲۰۲۱ / طراحی متفاوت و زیباتر | 37.4 هزار اخبار خوش کرونایی / یک دارو ضدویروس در آبادان سبب بهبود حال مبتلایان به کرونا شد /امکان تشخیص ۲ ساعته کرونا در کشور فراهم شد | 3.6 هزار احتمال شیوع یک بیماری دیگر در چین؛ مرگ یک مرد بر اثر ابتلا به «هانتا ویروس» | 1.7 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 1.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید