وزش باد زنجان را در می‌نوردد


وزش باد زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس ادار کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید از امروز /یکشنبه شب تا دوشنبه شب/ همراه با بارش باران برای زنجان پیش بینی می‌شود.

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان حاضر بارش باران اغلب نقاط این استان را فرا گرفته است و طی فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر در اثر بارش های رگباری وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان دمای هوا طی این مدت تغییر قابل ملاحظه و محسوسی را نخواهد داشت به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت میزان دمای هوا در سجاس ۴ و ۱۲، خیرآباد ۵ و ۱۴، پری ۵ و ۱۱، قیدار ۵ و ۱۱، خرمدره ۵ و ۱۴، زرین رود ۵ و ۱۳، صائین قلعه ۶ و ۱۴، زنجان ۶ و ۱۴، باش قشلاق گرماب ۶ و ۱۱، گرماب ۷ و ۱۲، فرودگاه زنجان ۷ و ۱۴، دندی ۷ و ۱۳، دانشگاه زنجان ۷ و ۱۴، ابهر ۷ و ۱۴، حلب ۷ و ۱۵، نیک پی ۸ و ۱۶، فیله خاصه ۸ و ۱۷، آببر ۹ و ۱۸، ماه نشان ۱۰ و ۱۶، چورزق ۱۰ و ۱۹، گیلوان ۱۱ و ۱۸، گزارش شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: بارش باران از روز جمعه با ورود سامانه بارشی آغاز شده است و تا روز دوشنبه /۱۱ فروردین ماه/ شاهد ریزش باران در این استان خواهیم بود.

وی یادآورشد: انتظار می رود روز سه شنبه بارش ها در اغلب مناطق موقتا ًقطع شده و مجددا ًروزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران را خواهیم داشت و دمای هوا فردا صبح نیز با کاهش نسبی همراه خواهد شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...