قرارگاه معنویت و سلامت در قصرشیرین تشکیل شد


قرارگاه معنویت و سلامت در قصرشیرین تشکیل شد

قصرشیرین- ایرنا- مسوول نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت قصرشیرین، از تشکیل قرارگاه معنویت و سلامت در این شهرستان به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی، معنوی، سیاسی و تبلیغاتی و کمک به بخش بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا خبرداد.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی روز یکشنبه در اولین کارگروه قرارگاه معنویت و سلامت قصرشیرین افزود: کمک روحانیون باهدف ترغیب و ترویج فرهنگ امدادرسانی در جامعه، ترویج روحیه معنوی دعا و استفاده از فضای رسانه ای، پاسخگویی به مسایل شرعی، اجرای فرامین و دیدگاه های مقام معظم رهبری و کمک رسانی به بهداشت و درمان با توجه به شیوع بیماتری ویروسی کرونا از مهم ترین برنامه های این قرارگاه و کارگروه است.

وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت روحانیون و طلاب و همچنین دستگاه های فرهنگی برای تشویق مردم به خانه نشینی با برگزاری همایش های فضایی چهره به چهره، برگزاری مسابقه های فرهنگی و اهدای جوایز، ایجاد انگیزه در بین مردم و آموزش رعایت موازین بهداشت فردی، کمک به اجرای هرچه بهتر فاصله گذاری اجتماعی از دیگر اقدامات این کارگروه است.

امام جمعه قصرشیرین نیز از تلاش تمامی دستگاه های مختلف نظامی، انتظامی، هنگ مرزی، امدادی و بهداشت و درمان و فرمانداری و ادارات مختلف و شهرداری برای مقابله ویروس کرونا در شهرستان قصرشیرین قدردانی کرد و گفت:همه پای کار هستند و امید است با تلاش همه شاهد شکست ویروس کرونا در کشور باشیم.

حجت الاسلام علی ملکی افزود: مردم و مسوولان همه در بحران کنونی باید احساس وظیفه داشته باشیم و بتوانیم با مشارکت همدیگر با این بیماری ویروسی مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ سازی کنیم که مردم در خانه ها و منازل خود بمانند و تنها راه قطع زنجیره انتقال این بیماری ویروسی در منزل ماندن است که در این رابطه نیز دستگه های فرهنگی می توانند با ایجاد فعالیت های مختلف و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مردم را سرگرم کرده و شاهد برگزاری مسابقه های فرهنگی و ارایه آموزش ها و برنامه های آموزشی بهداشتی باشیم.

وی در ادامه خواستار تقویت روحیه جهادی در بین مردم و دستگاه های مختلف شد و گفت: با همین روحیه از ابتدای این بحران کرونا تاکنون شاهد تلاش همه دستگاه ها برای مقابله با آن چه در بحث ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها و معابر و چه در بحث تلاش کادر درمانی و همینطور کنترل ورودیهای شهرستان جهت جلوگیری از ورود غیربومی ها و ترغیب مردم به خانه نشینی بوده ایم.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۲۰۷ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۶ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۲ هزارو ۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۱۱ هزار و ۶۷۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!