تخت آی سی یو، مهمترین نیاز تنها بیمارستان گلوگاه


تخت آی سی یو، مهمترین نیاز تنها بیمارستان گلوگاه

ساری- ایرنا-بیماری کرونا در گلوگاه همچون سایر نقاط مازندران این روزها وضعیت بهتری دارد؛ اما این شهرستان مرزی مازندران در شرق این استان همچنان چشم انتظار تجهیز تنها بیمارستانش به تخت آی سی یو است.

به گزارش ایرنا، گلوگاه به عنوان شرقی ترین شهر مازندران و هم مرز با دو استان گلستان و سمنان، همچون سراسر استان و کشور این روزها با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و این در حالیست که تنها بیمارستان این شهرستان، فاقد تخت آی سی یو است.

این روزها که ویروس کرونا تا یک قدمی ما ایستاده است؛ کمبود و نبود نیازهای بهداشتی و بیمارستانی، بر دامنه نگرانی مردم این دیار افزوده است و در همین راستا خواجوی یکی از شهروندان گلوگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خدمات مختلفی در طول این مدت در شهرستان برای مقابله با کرونا انجام شده است که قابل ستایش است اما نمی توان به راحتی از نبود تخت آی سی یو در تنها بیمارستان این شهرستان گذشت.

وی افزود: ما مجبوریم در این شرایط حساس و بحرانی بیماران خود را به بهشهر منتقل کنیم و این برای ما بسیار دشوار است و نگرانی های ما را افزایش داده و انتظار داریم مسئولان به داد ما برسند و تجهیز یک یا دو تخت آی سی یو در بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه در دستور کار قرار گیرد.

خواجوی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران شهرستان نکا به بهشهر و حتی ساری مرکز مازندران مراجعه کرده و خدمات دریافت می کنند؛ اما ما به دلیل اینکه شهرستان مرزی هستیم خدمات استانی تنها از طریق شهرستان بهشهر انجام می شود و تنها راه انتقال بیمار ما بهشهر است و نبود تخت آی سی یو معضل بزرگی برای این شهرستان در همه شرایط و به خصوص در این شرایط بحرانی است.

فرماندار گلوگاه نیز با اشاره به اینکه تنها بیمارستان شهرستان گلوگاه در شرقی ترین شهر مازندران فاقد آی سی یو است؛ گفت: تجهیز بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه به تخت آی سی یو مهمترین نیاز این شهرستان است.

فریدون کلبادی نژاد امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلوگاه و اقدامات انجام شده در این حوزه افزود: در شهرستان گلوگاه هم همچون سایر شهرستان ها با شیوع ویروس کرونا و درگیری در این حوزه فعالیت های گسترده برای پیشگیری و مقابله با قوت در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان فاقد تخت آی سی‌یو است؛ بیماران آی سی یو ما در بیمارستان خاتم بهشهر بعنوان شهرستان معین بستری می شوند که باید از خدمات بهداشت و درمان و مسئولان بهشهر هم تشکر کرد.

فرماندار گلوگاه افزود: کارهای بسیار خوبی در شهرستان با همت خیران و مردم در تهیه ماسک و گان و ضدعفونی انجام شده است اما نیاز هم وجود دارد و اکنون مهمترین نیاز ما تجهیز بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه به تخت آی سی یو است که مکاتبات با استاندار مازندران هم انجام شده و در حال پیگیری است.

کلبادی نژاد با اعلام اینکه شرایط حادی در شهرستان گلوگاه نداریم و وضعیت نسبت به روزهای گذشته، وضعیت بهتری است؛ یادآور شد: همانطور که می دانیم ویروس لحظه و زمان می شناسد و نمی توان نسبت به کاهش ویروس به صورت قطعی اعلام نظر کرد اما نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری حاکم است.

این مسئول با اشاره به اینکه گلوگاه به عنوان شرقی ترین شهر مازندران هم مرز با 2 استان گلستان و سمنان است؛ خاطر نشان کرد: تدابیر خاصی در این حوزه اندیشیده شده و مقررات عبور و مرور ویژه ای در نظر گرفته شد که جاده شاه عباسی سابق که یکی از مسیرهای فرعی تردد مازندران به گلستان بود کاملا مسدود شد و در مسیر تردد گلوگاه به دامغان هم تدابیر سخت ترافیکی اعمال شده است و براساس ابلاغ استانی، از تردد غیر ضرور افراد در این محور و همچنین ورودی استان از شرق جلوگیری و کنترل دقیق انجام می شود.

فرماندار گلوگاه با اشاره به شکل گیری ستاد پدافند زیستی و ستاد مبارزه با ویروس کرونا از ابتدای شیوع ویروس تاکنون گفت: خدمات شایسته ای در این ستاد انجام و برنامه های متعددی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام شد که با تشکر از تلاش های همه مسئولان، قدردان نگاه خیرخواهانه مردم در قالب خیران سلامت و همت والا و نگاه خوب مردم فهیم شهرستان گلوگاه در کمک به هم نوعان در قابل تهیه ماسک ، گان و ضدعفونی معابر و گندزدایی شهر و روستا به همت شهرداری ، دهیاری و شوراهای اسلامی هستیم.

کلبادی نژاد اظهار کرد: با همت خیران و مردم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 30 هزار ماسک بهداشتی تهیه و در مراکز درمانی، روستاها و در بین مردم توزیع شد و لباس حفاظتی و گان بیمارستاین هم به تعداد نیاز پرسنل تهیه و در اختیار کادر درمانی شهرستان قرار گرفته است و آمادگی ارسال به شهرهای مختلف در صورت نیاز وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در تنظیم بازار هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم که تاکنون هیچ کمبودی در بازار و مایحتاج مردم نداریم و مشکلی در این بخش وجود ندارد و با همکاری صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنترل بر بازار با قوت در دستور کار است.

وی گفت: ما قدردان تلاش همه خیران، مردم و مسئولان هستند و مردم در این مدت همراهان خوبی برای ما بودند و تحمل، کمک و تاب آوری کردند تا شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس باشیم و سعی کردند با مراقبت، رعایت بهداشت و در خانه ماندن در این روزهای سرنوشت ساز در قطع زنجیره انتقال موثر باشند که باید قدردان این مردم بود.

کلبادی نژاد افزود: امیدواریم مردم فهیم ما در ادامه راه هم در روزهای باقیمانده تا پایان تعطیلات و مخصوصا" در 13 فروردین با قطع برگزاری جشن روز طبیعت در 13 فروردین و با تلاش برای عملی کردن شعار " در خانه بمانیم" به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در