اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!


در سال 1971 بود که گفت‌وگوهای اولیه درباره جایگزینی لندروور سری II شروع شد. البته این کار یک‌شبه انجام نشد. خودروی یاد شده با انجام برخی تغییرات زنده ماند و در سال 1983 به دیفندر تبدیل شد. سرانجام تولید این خودرو 4 سال پیش متوقف شد و نوبت به امروز رسید… حالا لندروور دیفندر جدید … The post اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار...

در سال 1971 بود که گفت‌وگوهای اولیه درباره جایگزینی لندروور سری II شروع شد. البته این کار یک‌شبه انجام نشد. خودروی یاد شده با انجام برخی تغییرات زنده ماند و در سال 1983 به دیفندر تبدیل شد. سرانجام تولید این خودرو 4 سال پیش متوقف شد و نوبت به امروز رسید…

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

حالا لندروور دیفندر جدید به عنوان یکی از قابل‌انتظارترین خودروهای دنیا وارد میدان شده و اولین نمونه‌های آن نیز به دست مشتریان رسیده است. مجله اتو اکسپرس جزو اولین مجلاتی بوده که شانس بررسی آن را داشته و ما نیز در کمترین زمان ممکن برگردان تجربیات آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

دیفندر جدید خودروی شورانگیزی است! از زمان معرفی این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت سال پیش تاکنون فقط خبرهای گوناگون از آن به گوش رسیده بود اما در جاده‌های سرد و مخملی بریتانیا، دیفندر جدید بارقه‌های امید را روشن کرد…

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

طراحی دیفندر به گونه‌ای است که رفته‌رفته حس خودمانی ایجاد می‌کند مخصوصاً وقتی که چشمتان به خطوط شانه‌ی این خودرو بیفتد ویژگی‌های اصیل دیفندر به یادتان خواهد آمد؛ اما چراغ‌های جلو و عقب شبیه هیچ‌کدام از نسل‌های این خودرو نیستند؛ و بعد به بحث ابعاد و تناسبات می‌رسیم که کاملاً بزرگ‌تر و باابهت تر هستند و ما چنین چیزی را از یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل نمادین انتظار داریم.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

با باز کردن کابین هم وارد فضایی کاملاً جدید خواهید شد. در برخی سطوح شاهد آلومینیوم و منیزیمی خواهید بود که باافتخار حضور در یک دیفندر را فریاد می‌زنند. کابین خودرو در حد محصولات فوق‌العاده لوکس بازار نیست اما به اندازه‌ی محصولات اپل جذاب و هیجان‌انگیز می‌باشد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

تکنولوژی بکار رفته در دیفندر جدید هم با غول آمریکایی‌ها برابری می‌کند. در این خودرو صفحه‌نمایش مربوط به محصولات جگوار لندروور یعنی Pivi Pro بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی آن توانایی به‌روزرسانی از راه دور را دارد. جدیدترین ارتباطات گوشی هوشمند نیز در دیفندر جدید دیده می‌شوند.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

و به تکنولوژی ClearSight در آینه یا روی زمین می‌رسیم که در حالت اول یک آینه دید عقب است و می‌تواند برای نمایش تصاویر دوربین بکار رود. در حالت دوم نیز یک صفحه لمسی 10 اینچی برای دید کامل راننده بکار می‌رود به گونه‌ای که تصاویر کف مسیر به ویژه در زمان آفرود را نشان می‌دهد.

لندروور سال‌های سال است که استاد کاربری و قابلیت استفاده می‌باشد اما دیفندر از این منظر وارد سطح کاملاً جدیدی شده و از محفظه‌های ذخیره‌ای مرکزی بزرگ و طاقچه طویلی سود می‌برد که در پهنای پانل پشت آمپرها نصب شده است؛ و البته هر فردی که لذت راندن دیفندرهای قدیمی را داشته باشد تجربه‌ی متفاوتی را پشت فرمان این خودرو تجربه خواهد کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

همان‌گونه که انتظار دارید شما می‌توانید دیفندر خودتان را باب میل خود سفارش دهید. صندلی اضافی، رنگ‌های متمایز و… در این خودرو قابل سفارش هستند. شما می‌توانید دو صندلی اضافی را به محفظه بار اضافه کنید تا این دیفندر 110 به خودرویی هفت نفره تبدیل شود. ردیف میانی صندلی‌ها فضای زیادی داشته و وقتی آن‌ها را به سمت جلو حرکت دهید فضای مناسبی برای کودکان در صندلی‌های ردیف سوم وجود خواهد داشت. این خودرو همچنین از نگهدارنده های فنجان، خروجی برق و ورودی‌های هوا برای همه سرنشینان سود برده و فضای بار نیز از 231 لیتر در زمان استفاده از سه ردیف صندلی به 916 لیتر در زمان استفاده از دو ردیف صندلی می‌رسد. وقتی هم همه صندلی‌ها خوابیده باشند فضای زیاد 2233 لیتری وجود خواهد داشت.

تریم های بسیار متنوعی برای دیفندر جدید وجود دارند. این خودرو در تریم های S، SE، HSE، فرست ادیشن و X تولید می‌شود و پکیج‌های اکسپلورر، ادونچر، کانتری و اوربان برای آن وجود دارند. به این موارد باید صدها وسیله جانبی دیگر را نیز اضافه کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

خب با این تفاسیر تیم طراحی گری مک گاورن کار خود را به خوبی انجام داده‌اند اما نیک راجرز مدیر مهندسی لندروور و تیمش چه دست‌پختی داشته‌اند؟ سواری دیفندر جدید چگونه است؟

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

خودروی حاضر در تست از تریم S بوده و دارای پیشرانه دیزلی با قدرت 237 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتون متر است. همین پیشرانه با قدرت 197 اسبی نیز در دسترس است. پیشرانه‌های بنزینی نیز از نوع 4 سیلندر 296 اسبی و 6 سیلندر هیبریدی ملایم 395 اسبی هستند. به این موارد باید یک مدل پلاگین هیبریدی را نیز اضافه کرد که در آینده معرفی خواهد شد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

بیایید اول با انتقادات از دیفندر جدید روبرو شویم. آیا این خودرو باعث کاهش فروش دیسکاوری خواهد شد؟ شاید این‌گونه باشد اما از چند صد متری هم مشخص است که این دو خودرو کاراکتر بسیار متفاوتی دارند.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

دیفندر سریعاً هشدار دهنده‌تر ظاهر می‌شود. فرمان خودرو واکنش سریع‌تری داشته و مستقیم‌تر عمل می‌کند. سواری خودرو با وجود سیستم تعلیق بادی هم سفت تر از دیسکاوری بوده اما هنوز هم راحت است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

حتی می‌توان گفت دیفندر جدید حس اسپورتی داشته و جذاب است. وقتی دماغه مربعی خودرو را روانه پیچ کنید و پا را از روی پدال گاز بردارید خودرو خودش را با شرایط وفق خواهد داد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

در پیچ‌های تندتر و جایی که اکثر آفرودرها تکان های زیاد و فریاد لاستیک زیادی خواهند داشت دیفندر تقریباً تخت باقی می‌ماند. در واقع شما برای مشاهده کم فرمانی باید خودرو را شدیداً تحت‌فشار بگذارید و حتی در این صورت نیز فرمان عملکرد خوبی خواهد داشت. راجرز می‌گوید تیمش این خودرو را هیجان‌انگیز کرده و البته موفق هم شده‌اند. قطعاً ما انتظار چنین چیزی را نداشتیم!

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

در بزرگراه کمی صدای باد از ستون‌های A به گوش می‌رسد اما جز این مورد چیز خاص دیگری در کابین وجود نداشته و خودرو کلاً پایدار و امن حس می‌شود.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

این بهترین هماهنگی پیشرانه دیزلی انجنیوم جگوار لندروور با محصولات این شرکت است. صدای تولیدی پیشرانه از طریق سیستم صوتی به کابین وارد می‌شود و در کل صدای بدی نیست. پاسخ پدال گاز هم به‌صورت سورپرایز کننده‌ای خوب است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

اما وضعیت مصرف سوخت چگونه است؟ خب همانند دیگر شاسی بلندهای لندروور، مصرف سوخت خودرو درصورتی‌که فرد خوش‌شانسی باشید زیر 10 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

بسیاری از افراد دیفندر را به خاطر کار و هیجان خریداری می‌کنند و مهندس ارشد لندروور می‌گوید:

ما باید مطمئن می‌شدیم که این خودرو می‌تواند هر چیزی را در آفرود ارائه کند و البته پیش از آن دینامیک جاده‌ای خوبی داشته باشد.

سیستم تعلیق بادی، گیربکس کاراتر، دیفرانسیل‌های قفل شونده و… همگی با جدیدترین تکنولوژی پاسخ سطوح لندروور همراه شده‌اند تا دیفندر یک آفرودر تمام‌عیار باشد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

شما از طریق صفحه لمسی به کنترل‌های آفرود دسترسی خواهید داشت. البته با فشار یک دکمه ساده و استفاده از یکی از کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع هم می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. در واقع لندروور روش هوشمندانه‌ای برای کمترین استفاده از دکمه‌ها در داشبورد انجام داده است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

هوشمندی دیفندر به یدک کشی آن نیز سرایت کرده است. دوربین‌های نصب شده به پایش تریلر کمک خواهد کرد و سیستم تعلیق بادی نیز اجازه تنظیم ارتفاع خودرو را می‌دهد. ظرفیت یدک کشی دیفندر جدید نیز 3500 کیلوگرم اعلام شده است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

دیفندر جدید یکی از هوشمندانه‌ترین خودروهایی است که تولید شده و از نظر طراحی، مهندسی و جایگاه در سطح متمایزی قرار دارد. این خودرو بسیاری از کارهای دیسکاوری را با روش ارزان‌تری انجام می‌دهد. این خودرو از نظر کیفیت کابین یا سواری به پای دیسکاوری نمی‌رسد اما جوان پسندتر، هیجان‌انگیزتر و دیفندری تر است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید لندروور دیفندر، اعتبار دنیای شاسی بلندها!

لندروور دیفندر جدید باعث شده پیشینیان این خودرو تک‌بعدی به نظر برسند. این خودرو تمامی توانایی‌های آفرود قابل‌انتظار را داشته و بر این مورد یک لایه هیجان رانندگی غیرقابل‌انتظار هم افزوده شده است. دیفندر جدید یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را داشته و کابین آن نیز بسیار خوب است. در کل باید گفت دینفدر جدید یک برنده بوده و ما آن را دوست داریم…

مشخصات لندروور دیفندر 110 D240 S

قیمت: 51750 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی قدرت/گشتاور: 237 اسب بخار/430 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 8.7 ثانیه حداکثر سرعت: 188 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع
autoexpress
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه