مسابقه نقاشی کودکان از تخت جمشید و پاسارگارد


مسابقه نقاشی کودکان از تخت جمشید و پاسارگارد

مسابقه نقاشی برای کودکانی که در خانه مانده اند، از سه اثر تاریخی؛ «تخت جمشید»، «ارگ بم» و «پاسارگاد» که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده اند برگزار می‌شود.

مسابقه نقاشی کودکان از تخت جمشید و پاسارگاردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ کودکان در سه گروه سنی؛ زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۵ سال در این مسابقه شرکت کنند.

این مسابقه توسط مؤسسه بنیان مطالعات امامی، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن و با حمایت شورای اسلامی شهر بم برگزار می‌شود.
*شرایط شرکت در مسابقه:
هر شرکت کننده مجاز است فقط یک نقاشی همراه با شماره ملی خود ارسال کند.
تصویر نقاشی‌ها باید تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ به گروه مسابقه نقاشی تخت جمشید در واتساپ به شماره ۰۹۱۲۵۰۹۳۴۸۳ ارسال شود.
ارسال نقاشی با هر نوع تکنیکی از جمله مداد رنگی، آبرنگ، پاستل و ... آزاد است.
ابعاد نقاشی باید حداقل A۴ و حداکثر A۳ باشد.
نفرات برگزیده برای دریافت جایزه خود ملزم به ارسال اصل نقاشی حداکثر تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ هستند.
هرمز امامی در این باره گفت: نوروزِ دست‌کم چند سال اخیر را در بنا‌های تاریخی مانند ارگ بم، تخت جمشید و پاسارگاد به سر برده‌ام، اما امسال بعد از سال‌ها و برای پیوستن به پویش در خانه بمانیم، در خانه مانده‌ام، به این فکر کردم که چطور می‌توان برای کسانی که در خانه هستند و نمی‌توانند با آثار تاریخی ارتباط نزدیک بگیرند، این ارتباط را به شکلی حفظ کرد، بنابراین به برگزاری یک مسابقه نقاشی برای گروه سنی کودکان فکر کردم تا بچه‌ها و خانواده‌ی آن‌ها مجبور شوند به دنبال گرفتن اطلاعات بیشتری از بنا‌های تاریخی بروند.
وی با بیان این‌که شرکت کودکان در این مسابقه، نخست همراهی والدین آن‌ها برای جستجو در اینترنت و دیدن تصاویر این آثار تاریخی است، افزود: به این شکل آن‌ها می‌توانند باز هم با میراث فرهنگی و آثار تاریخی ارتباط بگیرند و حتی در انتخاب هر کدام از بنا‌های تاریخی به طور قطع اطلاعاتی از آن اثر تاریخی و جهانی را نیز می‌خوانند.
او با اشاره به این‌که پایگاه میراث جهانی بم و مدیریت میراث جهانی تخت جمشید از این مسابقه استقبال کرده و کمک برای تهیه جوایز آن را نیز بر عهده گرفته‌اند، ادامه داد: در صحبت با این مسؤولان آن‌ها تقبل کرده‌اند تا در حد امکان برای ارتباط برقرار کردن کودکان با این فضا‌های تاریخی کمک کنند.
امامی با تأکید بر این‌که مهم است تا ارتباط کودکان با فضا‌های تاریخی قطع نشود، گفت: در سال‌هایی که نوروز را در یکی از پایگاه‌های میراث فرهنگی حضور داشتم، می‌دیدم که کودکان با چه انگیزه‌ای وارد این محوطه‌های تاریخی می‌شوند و چه قدر درباره‌ی هرچیزی سؤال می‌پرسند. معتقدم آن‌ها به طور معمول پر انگیزه‌تر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی