سعودی‌ها، امام جماعت مسجد «قباء» را به دلیل یک توئیت برکنار کردند!


سعودی‌ها، امام جماعت مسجد «قباء» را به دلیل یک توئیت برکنار کردند!

شیخ «المغامسی»، امام و خطیب مسجد قباء که در توییتر خود خواستار آزادی زندانیان در پی شیوع ویروس کرونا شده بود، از سوی مقامات سعودی برکنار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الجزیره»، مقامات سعودی، مبلغ مشهور شیخ «صالح المغامسی» امام و خطیب مسجد قباء، نخستین مسجدی که در اسلام بنا شده است را برکنار کردند.

شیخ المغامسی در توییتر خود باشیوع ویروس کرونا، خواستار آزادی زندانیان شده بود. وی در توییتر خود نوشته بود: عوامل رفع بلا سه چیز است: پناه بردن به خدا و استغفار، احسان به فقرا و در صورت امکان عفو و بخشش خطاکاران زندانی.

امام و خطیب مسجد قباء بعد از آن، توییت خود را پاک کرد و در توییتی دیگر با عذرخواهی نوشت: پس از اندکی تأمل فهمیدم که با این توییت موافق نیستم. منظور من عفو زندانیانی است که جرایم کوچک داشتند و طبق عرف عربستان در ماه رمضان عفو می شدند؛ اما صاحبان جرایم سنگین، باید دوره قانونی محکومیت خود را بگذرانند.

وی در ادامه توییت خود نوشت: برخی از این توییت با سوء نیت تلاش کردند آن را علیه وطنم استفاده کنند، اما می‌ گویم از این بدخواهی شما تنها ضرر نصیبتان می‌ شود. به دنبال این اقدام، رسانه های سعودی اعلام کردند: «عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان، «سلیمان الرحیلی» را جانشین امام و خطیب مسجد قباء در مدینه منوره کرد.

الرحیلی، استاد تحقیقات عالی در دانشگاه اسلامی و در مسجدالنبی(ص) نیز تدریس دارد. پس از آن، المغامسی، سمت خود را از توییتر حذف کرد؛ اما به نظر می رسد عذرخواهی وی مانع برکناری اش نشد.

طی سه سال گذشته، عربستان شاهد بازداشت شخصیت های برجسته دینی از جمله «سلمان عوده»، «ناصر العمر»، «عوض القرنی» و «علی العمری» بوده است. این افراد با نظر مقامات سعودی مخالف بوده و از آنان انتقاد کرده بودند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟