صدور مجوز برای 30 ایده فناورانه در حال انجام است


صدور مجوز برای 30 ایده فناورانه در حال انجام است

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از تلاش برای صدور مجوز 30 ایده فعالان حوزه فناوری در استان خبر داد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما دو استراتژی مهم را در حوزه فناوری و برای کنترل و پیشگیری از کرونا در پیش گرفتیم تا بتوانیم در این شرایط حساس در دفع این بلا تلاشی جدی و علمی داشته باشیم.
وی از تلاش برای صدور مجوز 30 ایده فعالان حوزه فناوری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار این استراتژی کنترل و پیشگیری نیز به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گرفته تا در بخش درمان بتوانیم فعالیت‌ها و اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: جوانان نخبه استان در حوزه بهداشت و درمان با اعتماد به نفس و با نیت تولید دارو ورود پیدا کرده‌اند که براساس فراخوان ارائه شده 8 تیم در حوزه درمان در این زمینه فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: تاکنون فعالیت سه تیم در تولید داروی ضدکرونا امیدبخش است و انتظار می‌رود در روزهای آینده و با آزمایش‌های بالینی که در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انجام خواهد شد نتایج امیدبخشی را از تولید داروی کرونا به اطلاع مردم برسانیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در کنار این اقدام مناسب فناوران حوزه دارو و درمان پارک نسبت به ساخت دستگاهی اقدام کرده‌اند تا دمای ریه را بالا برده و امکان انتقال ویروس به ریه افراد به حداقل برسد.
ابراهیم‌پور ادامه داد: دمای بدن 37 و دمای ریه 33 درجه است و باید دمای ریه را به حدی گرم نگه داریم تا به یک محیط ناامن برای ورود کروناویروس تبدیل شود که با همین هدف دستگاهی تولید شده که در بیمارستان امام خمینی (ره) به سرعت در حال آزمایش است.
وی بیان کرد: از 6 اسفندماه و با تاکید استاندار اردبیل کمیته‌ای ویژه در پارک شکل گرفته و ما شبانه‌روز در حال فعالیت هستیم تا زمینه برای تولید تجهیزات و امکانات بیمارستانی و دارویی با هدف درمان بیماری کرونا شکل گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: با فراخوانی که طی یک ماه گذشته منتشر کردیم بیش از 30 ایده به دست ما رسید و در این یک ماه حتی بدون تعطیلی کارها را پیگیری کردیم تا ماموریت‌مان را در حوزه فناورانه به صورت جدی انجام دهیم.
ابراهیم‌پور اولین ماموریت پارک را ساخت ربات حکیم با هدف ارائه خدمات به بیماران در کنار پرستاران و کادر درمانی اعلام کرد و گفت: این ربات هم اکنون در بیمارستان امام و همچنین سبلان اردبیل به بیماران ارائه خدمات می‌کند.
وی از ساخت کابین ضدعفونی کننده در اردبیل و ارائه آن به بیمارستان‌ها و حتی مرکز درمانی استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و مساعدت مسئولان اتاق بازرگانی اردبیل پنج کابین ضدعفونی کننده تاکنون تولید و تحویل بیمارستان امام رضا(ع) و امام خمینی شده است تا کادر درمانی از آن استفاده کنند.
دبیر ستاد فناوری استان اردبیل از راه‌اندازی تونل ضدعفونی کننده در بیمارستان امام خمینی و بیمارستان نمین خبر داد و گفت: با تلاش فناوران استان اردبیل N95 با استاندارد جهانی تولید شده و روزانه به تعداد کافی برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و درمانگاه‌ها عرضه می‌شود.
ابراهیم‌پور در پایان گفت: با تلاش دو شرکت فناورانه استان تولید مواد ضدعفونی کننده دست و ژل به شکل گسترده و وسیع در حال انجام است تا نیاز هموطنان تامین شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج