به گزارش گروه بین الملل الف، براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، گروهی از رزمندگان تیپ 18 بسیج مردمی در اقدامی به موقع و با هوشیاری موفق شدند حمله عناصر مخفی داعش را در غرب استان الانبار و نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه دفع کردند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری ها در منطقه « عکاشات» سه تن از نیروهای مرزبانی و رزمندگان بسیج مردمی زخمی شدند؛ از سویی دیگر شماری از تروریست ها در این محور کشته و مجروح شدند.

هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در این عملیات درصدد بودند به ایستگاه نیروهای امنیتی حمله کنند و این مقر را به اشغال دربیاورند که با واکنش قاطع نیروهای عراقی مواجه شدند و ناکام ماندند.

منطقه راهبردی « عکاشات» در غرب استان الانبار از محور غربی به مرزهای مشترک سوریه و منطقه « التنف» در جنوب استان حمص سوریه متصل می شود؛ « عکاشات» همچنین منطقه « الرطبه» را در جنوب غرب استان الانبار به گذرگاه مرزی « القائم» وصل می کند.

از سویی دیگر، گروهی مشترک از رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در صحرای استان الانبار ( نزدیکی منطقه حوران) که از مرکز تا غرب این استان امتداد دارد، انجام دادند.

نیروهای عراقی در این عملیات تلاش می کنند امنیت صحرای استان الانبار را تامین و مناطق آلوده را از لوث وجود هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش، انبارهای سلاح و مقرهای مخفی پاکسازی کنند.

همزمان با حملات عناصر مخفی داعش و درگیری ها، تحرکات آمریکایی ها در غرب استان الانبار ( نزدیکی پایگاه عین الاسد) به طور مشکوکی افزایش یافته و آنان در حال ساخت یک فرودگاه نظامی برای فرود بمب افکن های استراتژیک هستند.

آخرین تحولات میدانی استان الانبار عراق؛ جزئیات دفع حملات سنگین عناصر مخفی داعش در منطقه مهم و راهبردی « عکاشات» + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها درصدد هستند شرایط را برای فرود بمب های افکن Boeing B-52 Stratofortress،Northrop Grumman B-2 Spirit، Rockwell B-1 Lancer مهیا کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، در روزهای اخیر شماری از عناصر تروریستی داعش موفق شدند از زندان مرکزی شهر حسکه سوریه متواری شوند و این امکان وجود دارد تروریست ها به مناطق بیابانی استان الانبار عراق نفوذ کنند.

در حال حاضر، نیروهای عراقی در محورهای مختلف در آماده باش کامل هستند تا از ورود تروریست ها به استان الانبار جلوگیری کنند چرا که احتمال دارد با کمک آمریکایی ها حملاتی را علیه ایستگاه های نظامی تدارک ببینند.

مناطق مرکزی، غربی و جنوب غربی استان الانبار از جمله « شمال الفلوجه - الرمادی - الحدیثه - القائم» و وادی الحوران به هسته های خاموش داعش آلوده هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این نقاط ادامه دارد.