673 خودرو در ورودی‌های نهبندان هدایت شدند


673 خودرو در ورودی‌های نهبندان هدایت شدند

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: تاکنون 673 خودرو در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در نقاط ورودی و خروجی این شهرستان به سمت محل سکونت خود هدایت شدند.

مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون در قالب این طرح از خروج ۴۱ و ورود ۱۳۷ خودرو به شهرستان نهبندان ممانعت شده است.

وی بیان کرد: اکیپ‌های مورد نظر در جاده نهبندان - زاهدان در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، جاده نهبندان - زابل در روستای بندان و جاده نهبندان - شهداد در روستای چاهداشی مستقر هستند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در این سه مکان از قبل نیز پایش و غربالگری مسافران انجام می‌شد و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بررسی ورود مسافران به استان نیز مورد پایش قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین کنترل تردد تشدید می‌شود و از تجمع مردم در مناطق ییلاقی، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و سیاحتی جلوگیری خواهد شد.

بیکی اظهار داشت: همکاری خوبی از سوی همه اقشار صورت گرفته است و شاهد کاهش تردد در مسیرها هستیم که از همراهی بسیار خوب و مطالبه مردمی و زمینه‌سازی اجتماعی برای اجرای طرح است.

وی یادآور شد: در روز طبیعت حضور در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی و قابل تجمع شهرستان نهبندان ممنوع است.

فرماندار نهبندان گفت: شهرداری، بخشداری‌ها و ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، امور عشایری، میراث فرهنگی و سایر ادارات متولی در راستای اجرای این طرح و پیشگیری از ورود شهروندان به این مکان‌ها با استفاده از یک برنامه عملیاتی اقداماتی را انجام خواهند داد.

وی افزود: همچنین نقاط روستایی و تفرجگاه‌های شهرستان شناسایی و در صورت امکان مسدود خواهد شد.

بیکی بیان کرد: احترام به مردم و رعایت شأن انسانیت یکی ار نکات بسیار مهم در برخورد با مردم است که در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی سه مورد مثبت جدید، روز دوشنبه یازدهم فروردین به ۲۸۵ بیمار رسید و از این تعداد تاکنون ۲۷ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

پیش از اعمال محدودیت‌های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ۹ گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی