راه‌های روستایی و ییلاقی تالش مسدود شد


راه‌های روستایی و ییلاقی تالش مسدود شد

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش با اعلام مسدودیت راه‌های روستایی و ییلاقی این شهرستان تا بیستم فروردین ماه، از شهروندان خواست با ماندن در خانه‌ها و خودداری از ترددهای غیرضرور، در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا همکاری کنند.

سید عیسی مهدوی روز سه شنبه در بازدید از طرح انسداد راه های روستایی و ییلاقی بخش مرکزی تالش گفت: این مسیرها با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و دهیاری ها مسدود و ایستگاه های بازرسی در مناطق کوهستانی و ورودی روستاها فعال شده است.

وی در مورد محدودیت تردد در محورهای شمال و جنوب تالش اظهار کرد: از خروج ساکنان محدوده اداری تالش در محور ویزنه به آستارا و گیسوم به پره‌سر جلوگیری و فقط به خودروهای بومی اجازه ورود داده می شود و مسافران مقیم تالش باید شهرستان را ترک کنند و خودروهای عبوری حق توقف در داخل شهر را ندارند.

وی افزود: طرح محدودیت تردد و فاصله گذاری اجتماعی در تالش از هشتم تا بیستم فروردین ماه با مشارکت نیروی انتظامی، بسیج، اتاق اصناف، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان اجرا می‌شود و روز طبیعت بهانه ای برای تردد نباشد.
فرماندار تالش ادامه داد: فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی ها و مغازه‌های خدماتی ضروری همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما واحدهای غیرضرور و متخلف پلمب می شوند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان