شهرک‌های یهودی‌نشین روی زمین‌های کشاورزی فلسطین


شهرک‌های یهودی‌نشین روی زمین‌های کشاورزی فلسطین

نیروهای نظامی رژیک صهیونیستی عصر روز پنج شنبه با حمله به منازل مسکونی و چادرهای روستاهای شمال کرانه باختری درصدد تخریب آنها برآمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، نیروهای نظامی رژیک صهیونیستی عصر روز پنج شنبه با حمله به منازل مسکونی و چادرهای روستاهای شمال کرانه باختری درصدد تخریب آنها برآمدند. این روستا در دره اردن واقع در شهر طوباس واقع شده است.

دره اردن در شمال کرانه باختری دارای 65 روستا است که نزدیک به 65هزار فلسطینی در آن سکونت دارند.

از سال 1967 ، هنگامی که ارتش اسرائیل کرانه باختری را اشغال کرد ، حداقل 11000 شهروند یهودی خود را به دره اردن منتقل کرده است. برخی از شهرک هایی که در آن زندگی می کنند تقریباً کاملاً در سرزمین های خصوصی فلسطین ساخته شده اند.

عبدالمجید خدیرات رئیس شورای روستای ابزیق واقع در دره اردن می گوید صهیونیستها نزدیک به 70متر مربع از زمین های کشاورزی را تخریب کردند و علاوه بر آن تجهیزان کشاورزان را نیز نابود کردند.

وی افزود: صهیونیستها به تدریج در حال نابودی روستاهای دره اردن هستند چون می خواهند شهرک های بیشتری در این مناطق احداث کنند. آنها هر روز درختان زیتون را نابود می کنند و کشاورزان فلسطینی را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود می کنند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید