قدم‌زدن نقاش معروف با عجیب‌ترین حیوان خانگی!


عکس زیر مربوط به سالوادور دالی نقاش معروف می باشد که حیوان خانگی اش، یک مورچه خوار، را به پیاده روی برده است این عکس متعلق به سال 1969 است.

به گزارش گروه گوناگون خبرگزاری برنا؛ ستارگان و افراد مشهور دنیا در کنار شهرت ممکن است تنها هم باشند به همین خاطر تعدادی از آنها به حیوانات خانگی عجیبی تعلق خاطر دارند عکس زیر سالوادور دالی نقاش معروف را نشان می دهد که در حال قدم زدن با حیوان خانگی عجیبش است.

قدم‌زدن نقاش معروف با عجیب‌ترین حیوان خانگی!
سالوادور دالی که حیوان خانگی اش، یک مورچه خوار، را به پیاده روی برده است/ سال 1969

سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک اسپانیایی نقاش فراواقع گرای اسپانیایی بود. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فراواقع گرایش به شهرت رسید. مهارت وی در نقاشی اغلب به تاثیر نقاشان رنسانس نسبت داده می شود.معروف ترین اثر سالوادور دالی به نام تداوم حافظه در سال 1931 خلق شد. وی همچنین در عکاسی، مجسمه سازی و فیلم سازی نیز فعالیت داشت. وی با والت دیسنی تهیه کننده و کارگردان شهیر آمریکایی در ساخت کارتن کوتاه و برنده جایزه اسکار «دستینو» که در سال 2003 و پس از مرگ وی منتشر شد، همکاری داشت. دالی همچنین با آلفرد هیچکاک در ساخت فیلم «طلسم شده» (1945) همکاری کرد.

دالی همواره بر «ریشه عرب» خود تاکید داشت و ادعا می کرد که اجدادش به نسل «مور»ها که جنوب اسپانیا را برای تقریباً 800 سال در اختیار داشتند، باز می گردد. همچنین خانواده مادری دالی ریشه ای یهودی در بارسلونا داشتند.

دالی که شدیداً فردی خیال پرداز بود، علاقه وافری به انجام کارهایی عجیب برای جلب توجه دیگران داشت. این قبیل کارها اغلب برای کسانی که به هنر وی علاقه داشتند خسته کننده بود و به همان اندازه برای منتقدین وی، آزاردهنده به شمار می رفت. این نوع رفتار غیرعادی دالی گاهگاهی توجه افکار عمومی را بیشتر از آثار هنری وی جلب می کرد و در نتیجه، این رسوایی و بدنامی تعمدی منجر به شناخت گسترده عامه مردم و تقاضا برای خرید آثار وی توسط طیف گسترده ای از مردم شد.

مطالب این بخش از صفحه گوناگون برنا صرفا جنبه سرگرمی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا