اطلاعات ما در صحت کامل است


اطلاعات ما در صحت کامل است

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید براینکه اطلاعات اسناد در سازمان ثبت احوال در صحت کامل است گفت: اینکه گفته شده اطلاعات 60 تا 70 میلیون نفر در طرح غربالگری وزارت بهداشت لو رفته است صحت ندارد.

آقای سیف الله ابوترابی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال کشور امضاء شده اطلاعات افراد برای احراز هویت آنان صرفاً در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته بود، اما وزارت بهداشت اجازه نداشت این اطلاعات را واگذار و یا در بستر اینترنت و اینترانت قرار دهد.

وی گفت: با توجه به این موضوع، وزارت بهداشت در چارچوب طرح غربالگری بیماری کرونا و برخلاف تفاهم نامه دو جانبه، این اطلاعات را در بستر اینترنت قرار می‌دهد، اما اینکه گفته شده است اطلاعات ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر هک و یا لو رفته است واقعیت ندارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: هم اکنون دسترسی‌های وزارت بهداشت به اطلاعات افراد قطع شده است.

آقای ابوترابی اضافه کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند اطلاعات هویتی و سجلی آن‌ها به هیچ عنوان فاش نشده بلکه این موارد هم صرفاً شامل مشخصات فردی یعنی نام و نام خانوادگی و کد ملی است.

گفتنی است: در فضای مجازی عصر امروز خبری منتشر شد که اطلاعات ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر از مردم ایران در اینترنت هک یا به فروش رسیده است که سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور آن را قویاً تکذیب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی