بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود


بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود

بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با عنوان هدهد درهشت بخش پیش بینی شده است که هفت بخش آن ویژه خانواده دانشگاه علوم پزشکی و یک بخش ویژه عموم مردم اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با عنوان هدهد درهشت بخش پیش بینی شده است که هفت بخش آن ویژه خانواده دانشگاه علوم پزشکی و یک بخش ویژه عموم مردم اجرا می شود.

این جشنواره در بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره حجرات با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء و حفظ جزء کل، دعا و مناجات اذان، آیین سخنوری، هم‌خوانی و تواشیح بوده و بخش تیمی شامل مسابقات تیمی، مناظره دانشجویی، نمایش و تواشیح است.

بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، ساخت تیزر بی‌نما (کمیک استریپ)، طراحی پوستر، معرق و منبت، تابلو فرش، نماهنگ، فیلم کوتاه و بخش ادبی شامل شعر کلاسیک (نو)، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی است.

ارائه آثار در قالب شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله نویسی از محورهای بخش ویژه است و به نام شهید سلیمانی مزین شده و برای نخستین بار عموم مردم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

بخش کتبی این جشنواره شامل احادیث اهل‌بیت (ع)، احکام نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، پرسمان معارفی سبک زندگی قرآنی و نماز است؛ همچنین بخش گروهی شامل مقاله نویسی گروهی، تالیف و ترجمه کتاب گروهی، کانال‌های مجازی قرآنی گروهی و تولید اپلیکیشن گروهی است.

بخش پژوهشی نیز شامل مقاله نویسی، تالیف کتاب، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب است و در بخش فناوری ۲ رشته و مسابقات تیمی که از ۳ نفر تشکیل می‌شود نیز در ۲ رشته تدارک دیده شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در جشنواره هدهد به آدرس الکترونیکی www.quran.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۵۱۵ دفتر کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تماس حاصل کنند و برای پرسش و پاسخ نیز به کانال تلگرام به آی.دی @quran_zums مراجعه کنند.

ثبت‌نام بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از اسفندماه آغاز شده و قرار بود تا پایان فروردین‌ماه ادامه یابد که با روند فعلی شیوع بیماری کرونا زمان دقیق برگزاری جشنواره معلوم نیست و به احتمال زیاد ثبت‌نام تا خردادماه نیز ادامه داشته باشد.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟